AdEx: Tylko się cieszyć!
Reklama internetowa utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu w Europie. Korzyści z tego płyną praktycznie dla wszystkich.
Agencje interaktywne oczywiście są w swoim żywiole i jak pokazuje raport na kolejnych stronach tego numeru, większość z nich jest w znakomitej kondycji. A domy mediowe również powinny się cieszyć, bo akurat one w internecie już dawno bardzo dobrze sobie radzą. Ich narzędzia programatyczne już od dobrych dwóch, trzech lat pomagają klientom budować coraz lepszą sprzedaż w kanałach digital. I choć pojawia się teza, że marketerzy mogą rozwijać te kompetencje w wewnętrznych strukturach, to i tak najbliższe miesiące nie odwrócą sytuacji rynkowej. A programmatic jest jednym z najważniejszych motorów wzrostu reklamy internetowej.
Idąc tropem mediowym powody do radości mają też firmy badawcze, a audytorzy - jeśli nie zmienią swojego podejścia do sprawdzania kosztów - mogą za to drogo zapłacić. Na szczęście pojawiła się pewna jaskółka na naszym rynku - chodzi o nawiązanie współpracy pomiędzy Stars a Gemiusem. W ramach kontraktu Gemius udostępni swoje narzędzie gemiusAdReal pokazujące, w jaki sposób internauci oglądają reklamy. Stars jest pierwszą firmą doradczą z rynku medialnego, która będzie używała danych z tego badania w analizach kampanii reklamowych swoich klientów.
Ogłoszenie wyników badania AdEx odbyło się podczas Interact 2017 w Amsterdamie. W ramach kongresu odbyły się tam dwa konkursu, na których polskie firmy święciły skromne ale zawsze triumfy. Bluerank zdobył srebro w europejskiej edycji konkursu Mixx Awards 2017. Agencja otrzymała nagrodę w kategorii programmatic advertising. Bluerank była również nominowana w kategorii effective use of data, jednak tu nagrody nie zdobyła. Przewodniczącą jury tegorocznych Mixx Awards była Anna Lubowska, chairman MEC CEE, Russia & CIS.
Gemius zdobył nagrodę w konkursie na najlepsze projekty badawcze Research Awards 2017 w kategorii audience measurement za GemiusAdReal - narzędzie, które dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy wideo. W tym konkursie nie przyznaje się nagród o srebrnym czy brązowym zabarwieniu. Gemius miał jeszcze jedną nominację za to samo rozwiązanie w kategorii consumer attitudes & behavior, jednak nagrody nie zdobył.
"Media & Marketing Polska" było patronem medialnym Interact 2017.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.