Mondelez otworzył centrum badań i rozwoju
Producent zainwestował w nowe centrum w Bielanach Wrocławskich 17 mln dol.
Na zdjęciu stoją od lewej: Rob Hargrove, wiceprezes ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International; Zoltan Novak, prezes Mondelez Polska i kraje bałtyckie; Adam Gajewski, dyrektor wrocławskiego Centrum Badań, Rozwoju i Jakości oraz Hubert Weber, wiceprezes Mondelēz International i prezes regionu Europa.
W Centrum Badań, Rozwoju i Jakości będą prowadzone prace nad tworzeniem nowych produktów oraz smaków i wersji już obecnych w portfolio Mondelēza. Badania skoncentrują się na ciastkach, wyrobach czekoladowych i możliwościach łączenia obu tych produktów. Jako przykład Rob Hargrove, wiceprezes ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International, wymienił podczas otwarcia centrum batoniki Milka Oreo. Wspomniał też w rozmowie z "Handlem Extra" o ciastkach BelVita, których recepturę opracowało kilka lat temu centrum badań we Francji.
– Europejski rynek przekąsek jest wart prawie 400 mld dol. i wciąż dynamicznie się rozwija. Także my, aby budować przewagę konkurencyjną, nie możemy stać w miejscu. Innowacje w tej części Europy od lat wpisują się w strategię naszego biznesu – wyprzedzamy i kreujemy trendy, zaskakując konsumentów i wyprzedzając konkurencję - powiedział podczas otwarcia Centrum Hubert Weber, wiceprezes Mondelēz International i prezes regionu Europa.
Nowa inwestycja zajmuje 9,5 tys. mkw., zatrudniono w niej ok. 250 osób, specjalistów z różnych krajów, z zakresu prawa żywnościowego, testów konsumenckich, badań jakościowych, projektów opakowań, inżynierów procesu produkcyjnego. W Centrum znajdują się laboratoria do badań i analiz, jak też urządzenia do produkcji czekolad, wafli, ciastek i opakowań w warunkach zbliżonych do przemysłowych.
Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bialanach Wrocławskich jest częścią globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych spółki Mondelēz International i jednym z trzech tego typu obiektów w Europie.
Mondelēz obecny jest w Polsce od 25 lat (wcześniej firma nazywała się Kraft Foods). Podaje, powołując się na Nielsena, że jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w naszym kraju. W portfolio polskiej spółki są czekolady (Milka i Alpen Gold), wafelki Prince Polo, batony 3Bit, ciastka (Milka, Oreo, BelVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki), krakersy Tuc oraz cukierki Halls.
Mondelez Polska jest częścią Mondelēz International, który w 2016 r. osiągnął przychody w wysokości ok. 26 mld dol. (handelextra.pl)