Pekao znowu z żubrem

Nowe logo uroczyście pokazali premier Beata Szydło i prezes PZU Paweł Surówka.

Największa w kraju i naszym regionie firma ubezpieczeniowa PZU oraz państwowy Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oficjalnie przejęły kontrolę nad bankiem Pekao SA, drugim po PKO BP pod względem wielkości w kraju.

Przypomnijmy, że PZU za 6,5 mld zł kupiło 20 proc. akcji banku, zaś PFR - za 4,1 mld zł 12,8 proc. akcji. W sumie obie instytucje zapłaciły włoskiej grupie finansowej UniCredit S.p.A, dotychczasowemu wiodącemu akcjonariuszowi Pekao, 10,6 mld zł za 32,8 proc. akcji banku.

W czwartek premier rządu Beata Szydło i prezes PZU Paweł Surówka podczas oficjalnej prezentacji pokazali nowe - "stare" logo banku, czyli żubra, tyle że już nie biało-niebieskiego jak poprzednio, ale biało-czerwonego.

O tym, że Pekao powróci do logo żubra, mówił już w grudniu ub.r. poprzedni prezes PZU - Michał Krupiński.

Pekao SA posługiwał się logotypem z żubrem od 1997 r. W połowie 2012 r. zdecydował się je zmienić na włoską "jedynkę", czyli logo spójne z identyfikacją korporacyjną UniCredit.

Zgodnie z zawartym w styczniu br. przez PZU i PFR porozumieniem ten drugi będzie pełnił funkcję pasywnego akcjonariusza, zatem to PZU będzie decydowało, jak wspólnie będą głosować, podmioty zawarły też porozumienie co do wzajemnego prawa pierwokupu (na okres 5 lat).

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.