Sprytne zagranie roamingowe Playa

Do reklamy oferty roamingowej operator zatrudnił Martynę Wojciechowską, która wcześniej promowała Orange Travel.

Firma telekomunikacyjna P4, operator sieci Play, jako kolejny krajowy operator komórkowy zdecydowała się wprowadzić od 15 czerwca br. zasadę "roam like at home". Zasada ta, forsowana przez Komisję Europejską, znosi de facto opłaty roamingowe za korzystanie z telefonów komórkowych za granicą, w innych krajach Unii Europejskiej. Abonenci Playa, którzy w ramach umowy mają pakiety minut, SMS, MMS, a także klienci ofert na kartę, którzy zakupili takie pakiety – mogą korzystać z nich w innych krajach UE na takich samych warunkach jak w kraju. Także wszystkie połączenia i wiadomości przychodzące są bezpłatne we wszystkich ofertach. W przypadku korzystania z transmisji danych wielkość pakietu jest uzależniona od wartości abonamentu lub zakupionego w ofertach na kartę pakietu (np. pakiet 600 MB za 5 zł na 30 dni umożliwia korzystanie z internetu w UE bez dodatkowych opłat do limitu 0,25 GB, a pakiet 2GB za 9zł na 30 dni daje 0,45 GB internetu w UE).

Jako pierwszy o zastosowaniu w pełni zasady "roam like at home" zdecydował Orange Polska. Pozostali operatorzy próbowali w cennikach roamingowych wprowadzać dodatkowe limity i zastrzeżenia. Gdy jednak Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skrytykował te zapisy i zapowiedział "przyjrzenie" się rynkowi, było raczej przesądzone, że regulaminy ulegną zmianie. Po Orange taką decyzję podjął też T-Mobile. Play pozwolił się więc wyprzedzić konkurentom, choć zdążył przed narzuconym w rozporządzeniu unijnym terminem 15 czerwca.

Sprytnie postanowił się za to odegrać reklamowo - otóż do reklamy swojej "nowej" oferty roamingowej zatrudnił Martynę Wojciechowską, znaną podróżniczkę, autorkę programów telewizyjnych (m.in. cykl "Kobieta na krańcu świata" w TVN) i do końca ub.r. red. naczelną "National Geographic" (Burda Publishing Polska), która jeszcze nie tak dawno (od 2012 r., ostatnio latem 2014 r.) pracowała reklamowo dla sieci komórkowej Orange Polska, promując m.in. jej międzynarodową taryfę Orange Travel.

Kampanie reklamowe dla Playa przygotowują agencje Grandes Kochonos i Isobar Polska oraz dom mediowy MediaCom Warszawa.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.