Godziny między 20-22 to najlepszy czas reklamowy w internecie

Najefektywniejszym "reklamowo-zakupowym" dniem okazuje się wtorek.

Firma RTB House, zajmująca się retargetingiem reklam w internecie, przeanalizowała zwyczaje zakupowe Polków online, w podziale na dni tygodnia i zakresy godzinowe. Podobnie jak na świecie weekend nie służy zakupom internetowym. Zdecydowanie częściej odwiedzamy sklepy internetowe w dni powszednie.

RTB House przeanalizował też tzw. konwersję, czyli wskaźnik ile z wyświetlonych w internecie reklam faktycznie skłoniło konsumentów do zakupów (liczba sfinalizowanych transakcji). I okazuje się, że najlepszym pod tym względem jest wtorek, kiedy to liczba konwersji wzrasta o 52 proc., a kliknięć o 27 proc. w stosunku do soboty (najgorszego dnia zakupowego dla branży e-commerce). Jeśli zaś chodzi o przedziały czasowe, to najwięcej aktywności zakończonych finalizacją transakcji notuje się między godziną 20.00 a 22.00, co stanowi aż 22 proc. wszystkich konwersji z całego dnia.

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą narzędzi opracowanych przez RTB House. Analizie poddano ponad 1 tys. kampanii obsługiwanych przez spółkę.

Maciej Burlikowski 1228 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.