Prosseco hitem tegorocznego lata w Polsce

Światowy boom na wina musujące dotarł do Polski i zmienia rynek. Numerem jeden kategorii pozostaje prosecco, które rokrocznie zdobywa coraz więcej zwolenników, zwłaszcza latem.

Według Ambry (Cin&Cin Secco Azzurro), boom na lekkie wina musujące we włoskim stylu zmienia dynamikę rynku i rodzi nowe oczekiwania konsumentów, którzy szukają wina dla smaku, przyjemności oraz orzeźwienia.

Firma podaje, że wartość sprzedaży win musujących w okresie letnim 2016 r. wzrosła o 17 proc. w stosunku do lata 2015 r.

Dlatego Ambra wzmacnia działania sprzedażowe dla marki Cin&Cin Secco Azzurro właśnie w sezonie letnim. - Potencjał rynku w segmencie win musujących jest bardzo duży. Konsumenci poszukują przyjemnych win na każdą okazję, a jednocześnie cenią jakość i oczywiście kierują się smakiem. Stąd pomysł na poszerzenie portfolio marki Cin&Cin o Secco Azzurro. Jest to wino, które wpisuje się w wakacyjne trendy: pikniki, garden party, śniadania na trawie czy kobiece spotkania - mówi Tomasz Pawlicki, brand manager Ambra. 

Również według ekspertów Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, siłą napędową kategorii win musujących w 2017 r. pozostaje prosecco. Jest to równocześnie jedna z  najdynamiczniej rozwijających się kategorii w segmencie alkoholi. - W okresie kwiecień 2016-marzec 2017 wielkość kategorii prosecco wzrosła o prawie 140 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego i wszystko wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach będzie rosła - mówi Anna Kalinowska, członek zarządu, dyrektor ds. produkcji i inwestycji w Henkell&Co. Polska oraz przewodnicząca rady głównej Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. - Nasze Mionetto Prosecco umacnia w roku bieżącym pozycję lidera kategorii, odnotowując trzycyfrowe wzrosty sprzedaży - podkreśla. 

Prosseco to włoskie białe wino musujące (spumante), rzadziej lekko musujące (frizzante) lub stołowe. Zazwyczaj wytrawne lub półwytrawne.

W sezonie wiosenno-letnim po lekkie wina musujące, niekoniecznie prosseco, chętnie sięgają zwłaszcza kobiety. W odpowiedzi na ten trend firma Jantoń wprowadziła do sprzedaży (w kwietniu br.) wino - Fruttisecco marki Monte Santi. To kompozycja wina z soku z winogron oraz soku owocowego, uzupełniona bąbelkami. Dostępne są trzy warianty smakowe produktu: mango, arbuz i biała truskawka.

- Wprowadzenie na rynek Fruttisecco stanowi jeden z elementów realizacji strategii firmy, koncentrującej się na rozbudowie portfolio. Fruttisecco to wiosenno-letni wariant wina Monte Santi, kierowany do pań, preferujących wina musujące typu prosecco, a jednocześnie wolących słodsze smaki. Rozwój marki Monte Santi ma na celu wzmocnienie oferty firmy Jantoń dla kobiet – podkreśla Jakub Nowak, wiceprezes spółki Jantoń.

(handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.