Rośnie sprzedaż w małych sklepach

To m.in. efekt programu 500+.

- W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. I podaje najnowsze dane.

Sprzedaż w sklepach o powierzchni do 300 mkw. była o 3,9 proc. wyższa w czerwcu br. w porównaniu z majem br. i o 5,6 proc. wyższa niż w czerwcu rok wcześniej, wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Równocześnie w czerwcu br. klienci wydawali na zakupy w sklepach do 300 mkw. średnio 12,87 zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła więc o 1 proc.

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.

(Handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.