Cloud Technologies pomoże poznać użytkowników smartfonów i tabletów
Udostępni dane o ich zachowaniach i zainteresowaniach.
Reklamodawcy będą mieli dostęp do informacji pochodzących z 30 krajów na świecie, w tym 50 mln anonimowych profili polskich internautów korzystających ze smartfonów i tabletów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform, jedna z największych na świecie firm pośredniczących w sprzedaży reklam w internecie.
Dotychczas Cloud Technologies za pośrednictwem swojej platformy OnAudience.com dostarczała reklamodawcom wyłącznie dane o zainteresowaniach użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów oraz stron mobilnych. Obecnie notowana na NewConnect spółka gromadzi i analizuje również informacje z urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Jak wynika z czerwcowego raportu Global Digital Snapshot, w tej chwili już ponad 5 mld osób na całym świecie korzysta z urządzeń mobilnych. Stanowi to prawie 70 proc. globalnej populacji. Polska nie odstaje od światowej średniej, wręcz przeciwnie, z urządzeń mobilnych korzystamy wyjątkowo chętnie. Z badań IAB wynika, że w Polsce aż 79 proc. internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów.
Firmy coraz chętniej reklamują się na urządzeniach mobilnych, o czym informuje Związek Pracodawców Branży Internetowej w badaniu IAB AdEx Benchmark Report (Europe). Dowiadujemy się z niego, że wydatki na reklamę mobilną wzrosły w 2016 r. o 52,9 proc. w porównaniu z 2015 r., osiągając kwotę 5,4 mld euro. Według analityków już w najbliższej przyszłości wydatki na kampanie na smartfonach i tabletach mają przewyższyć budżety na reklamę desktopową.
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.