Credit Agricole uruchomił bota na Facebook Messengerze
Za realizację projektu odpowiadają 18 Havas Warsaw oraz start-up Wandlee.
Bot nazywa się KrEdytka, użytkownicy platformy Facebook Messenger będą mogli z nim rozmawiać, określając swoje potrzeby w zakresie kredytów gotówkowych. Bot pyta o cel kredytowy, wysokość kredytu oraz preferowany okres spłaty – po czym przekaże te informacje do działu obsługi klienta w banku. Przyjmuje również zgłoszenia problemów, które przekierowywane są do działu obsługi.
– Media społecznościowe to przestrzeń, w której klienci poszukują obecnie nie tylko rozrywki, ale również informacji i bezpośredniego dostępu do usług. Uruchamiając KrEdytkę, wchodzimy w obszar tzw. conversational commerce, który jest wciąż stosunkowo nowy. KrEdytka to dla nas nie tylko potencjalny nowy kanał sprzedaży produktów, ale też narzędzie, które dostarczy nam wiedzy i informacji o grupie docelowej – mówi Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w banku Credit Agricole.
Dominik Komar, head of 18 Havas w Havas Media Group, uważa, że boty mogą znaleźć zastosowanie w obsłudze klienta, wyręczając konsultantów w wykonywaniu prostych i powtarzalnych prac – takich jak informacje o produktach i usługach, rezerwacja wizyt, obsługa reklamacji. Przetwarzanie takich zapytań stanowi wysoki udział kosztów contact center. - Wedle naszych obliczeń chatboty mogą zmniejszyć koszty obsługi klienta blisko 30-krotnie, co wydaje się argumentem nie do pominięcia, zwłaszcza w tak dynamicznie rosnących branżach jak e-commerce - mówi Dominik Komar.
Możliwości bota można wypróbować, logując się do Facebook Messenger za pomocą linku: https://www.credit-agricole.pl/kredytka.

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.