Rossmann wchodzi w układy z Amazonem
Jako pierwsza sieć z niemieckiej pierwszej dziesiątki detalistów drogerie Rossmann będą współpracować z Amazonem w dostawie produktów w ramach szybkiego serwisu Prime Now.
Na razie usługa ma być dostępna w Berlinie i dotyczyć jednej czwartej liczącej 17 tys. produktów oferty Rossmanna. Prime Now to platforma internetowa Amazona, dostępna w Niemczech od maja 2016 roku. Pozwala na zamówienie i otrzymanie zakupów w ciągu 1-2 godzin od zamówienia. Następnym po Berlinie miastem, gdzie produkty Rossmanna znajdą się w ofercie Amazon Prime Now, ma być Monachium.
Zdaniem analityków LZ Retailytics, choć ruch ten może zrazić część Niemców do Rossmanna, sieć liczy na przyspieszenie obrotów ze sprzedaży online. Choć w ubiegłym roku udało się ją zwiększyć o 7 proc. do 25 mln euro, to największy konkurent sieci i lider drogeryjnego rynku za Odrą, drogerie Dm, zdołały podbić swoją e-sprzedaż czterokrotnie i z wynikiem 26 mln euro przegonić Rossmanna. I to pomimo rozszerzenia przezeń usługi click and collect na wszystkie niemieckie sklepy sieci.
Z kolei dla Amazona to złoty interes – możliwość powiększenia bazy klientów przy niskim ryzyku. Właściciel platformy dostarcza bowiem tylko miejsce na niej oraz logistykę, natomiast sam detalista musi się zatroszczyć o skompletowanie zamówień i dostarczenie ich Amazonowi. Ten zaś zyskuje dostęp do bazy klientów Rossmanna i otrzymuje opłatę za udzielenie miejsca na platformie.
Ostatecznie jednak LZ Retailytics ocenia kontrakt jako krok, który może się detaliście opłacić. Nawet jeśli sprzedaż nie wystrzeli, sieć zyska wiedzę o tym, którzy klienci online potrzebują błyskawicznej dostawy. A to może pomóc w szybszym rozwinięciu własnego e-sklepu – konkludują analitycy.
(handelextra.pl)