AdEx: w I kwartale br. reklama online urosła o 10 proc.
Kluczowy wpływ na dwucyfrową dynamikę mają globalni gracze oraz segment ogłoszeń.
Oprócz e-mail marketingu, którego wartość spadła o 3 proc. rok do roku, wszystkie podstawowe formaty reklamy online zanotowały wzrosty, największy w przypadku ogłoszeń (24 proc.). Dwucyfrowy indeks osiągnęła także reklama w wyszukiwarkach (10 proc.), w dużym stopniu dzięki emisji w urządzeniach
mobilnych. Wartość wydatków na display wzrosła o 8 proc., przy czym kluczowy wpływ na tempo rozwojowe reklamy graficznej mieli globalni gracze, którzy zanotowali indeks na poziomie 16 proc.
Biorąc pod uwagę klasyfikację dodatkową – wszystkie istotne formaty rosły również dwucyfrowo: programmatic (25 proc.), wideo (21 proc.), mobile (17 proc.) oraz social media (15 proc.). Ogólny obraz rynku pozostał zbliżony – w torcie reklamowym dominuje display z 48 proc. udziałów.
Jeśli chodzi o strukturę branżową reklamodawców, ścisłe grono liderów pozostało niezmienne. Na pierwszym miejscu z wyraźną przewagą znalazł się handel (19 proc. udziału w rynku), na kolejnych miejscach zaś motoryzacja i telekomunikacja (odpowiednio: 11 proc. i 8 proc.). Warto zwrócić uwagę na wyraźny wzrost wydatków na reklamę w kategorii sprzęty domowe, meble i dekoracje, a także odzież i dodatki oraz wspomniany w gronie liderów handel.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.