Alior Bank odświeża komunikację marki

Panie i panowie w melonikach zostają, choć "unowocześnieni".

Ruszyła pierwsza w historii Alior Banku kampania marketingowa promująca usługi daily bankingu. Stanowi ona element odświeżenia komunikacji marki. Logo z wizerunkiem anioła pozostało bez zmian, pozostają także charakterystyczne dla komunikacji tego banku postaci w melonikach. Bank uwspółcześnił jednak te postacie wizualnie. Jak wskazują przedstawiciele banku, dzięki odświeżeniu ich wyglądu mają pozostać one eleganckie, ale dodano im odrobinę ekstrawagancji i dystyngowanego luzu, co ma sugerować mniejsze sformalizowanie relacji klient – bank. Nowym elementem w komunikacji jest ikona melonika. Za jej pomocą w razie potrzeby klient jest w stanie przywołać panią lub pana w meloniku. Postacie te istnieją wyłącznie w świecie cyfrowym. Ikona melonika stanie się również nowym znakiem graficznym aplikacji mobilnej banku.

Kreację reklam przygotowała agencja reklamowa PZL, planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś dom mediowy Maxus. Firmy te obsługują Aliora od początku jego działalności, czyli od dziewięciu lat. Kampanię promującą odświeżoną komunikację Alior Banku uzupełniają m.in. digitalowe działania w internecie, takie jak współpraca z influencerami oraz niestandardowe projekty witryn, którymi Alior Bank oklei placówki. Działaniami w kanałach digital zajęła się agencja interaktywna Simpatico.

Bank po raz pierwszy zdecydował się skupić w kampanii na usługach daily bankingu - odświeżenie marki zainaugurował telewizyjną emisją spotu o bankowości mobilnej, w którym prezentuje zalety aplikacji na smartfony oraz jej nowe funkcje, takie jak np. usługa skanowania faktur. Kolejny spot Alior Banku w ramach nowej kampanii, tym razem promujący Konto Jakże Osobiste, pojawi się 24 września.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.