Polskie marki kosmetyczne aktywne na Facebooku
Najwięcej fanów ma Inglot, a Bielenda najszybciej ich zyskuje.
Agencja SPC House of Media na potrzeby serwisu Polishcosmetics.pl opracowała raport dotyczący aktywności marek kosmetycznych obecnych na polskim rynku na Facebooku - "Polska branża kosmetyczna na Facebooku w III kwartale 2017 r.".
Wynika z niego, że największą liczbę fanów zebrała firma Inglot z ponad 273 tys. fanów, a na drugim miejscu znalazła się firma Dax Cosmetics, która uzbierała ponad 251 tys. fanów, ale nie na jednym, tylko łącznie na pięciu profilach swoich marek (Celia, Sun, Perfecta, Cshmere, Yoskine). Trzecie miejsce zajęła Ziaja, która miała już o 100 tys. fanów mniej. Ciekawym przypadkiem jest Bielenda, która uplasowała się tuż za podium, ale jednocześnie odnotowała najwyższą dynamikę przyrostu liczby fanów, podwajając ją w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. Średni przyrost wśród badanych wyniósł w tym czasie 33 proc.
Choć polskie marki są bardzo aktywne na Facebooku, jeśli chodzi o częstotliwość zamieszczania postów, to treści publikowane na profilach wciąż nie należą do zbyt wyrafinowanych. Najczęściej są to informacje o produktach, ich zdjęcia i recenzje. Popularne jest linkowanie recenzji publikowanych na blogach i vlogach. Sporadycznie pojawiają się konkursy czy materiały wideo, z rzadka opracowania naukowe dotyczące np. składu produktów. 70 proc. firm z Top 15 najpopularniejszych na Facebooku ma także profile prowadzone w obcych językach. Chodzi zwłaszcza o firmy prowadzące aktywną dystrybucję i sprzedaż zagranicą (najczęściej na Węgrzech, w Serbii, Słowenii i Turcji, ale też w Indiach, Emiratach Arabskich czy Katarze). Firma Paese Cosmetics na swoim indyjskim profilu zgromadziła nawet więcej osób niż na polskim (30 tys. do 26 tys.).
W raporcie uwzględniono także dane dotyczące popularności profili należących do zagranicznych marek obecnych na naszym rynku, chociaż autorzy opracowania nie mają wiedzy na temat tego, jaki procent fanów tych marek pochodzi z Polski, nawet jeśli marki te prowadzą swoje profile także w języku polskim. Pierwsze miejsce w tym rankingu należy do L'Oreal z 32,7 mln fanów, drugie zajmuje Nivea, której profil śledzi ponad 20 mln osób, trzecie Sephora z 16 mln fanów.