MasterCard będzie rozwijać program lojalnościowy

Na grudzień planuje dużą promocję dla posiadaczy kart. Projekt ten wesprze szeroka kampania.

Organizacja płatnicza MasterCard zamierza intensywnie rozwijać swój program lojalnościowy Priceless Specials.

Od 1997 r. MasterCard posługuje się w komunikacji swojej marki platformą Priceless (Bezcenne). Pokazuje, że np. emocje, doznania są bezcenne, a za wszystko inne możesz zapłacić kartą MasterCard. Blisko 5 lat temu firma zmieniła pozycjonowanie swojej marki - do tej pory pokazywała bezcenne momenty na przykładach historii ludzi, obecnie stara się wciągnąć konsumentów już w bezpośrednie relacje z marką.

Strategia marki MasterCard opiera się na czterech filarach. Pierwszy to umowy sponsoringowe - takie jak np. z UEFA, organizatorami festiwali filmowych w Cannes, Berlinie czy Wenecji, turniejów golfowych i tenisowych, a w Polsce - współpraca z WOŚP. Przy okazji np. festiwalu w Cannes posiadacze kart MasterCard mogą wygrać wyjazd ze wstępem do strefy VIP, w tym przejście po słynnym czerwonym dywanie (coś, czego normalnie nie da się kupić). Drugi filar to program Priceless Cities - wyjeżdżając do wybranych miast, posiadacze kart MasterCard mogą liczyć na wyjątkowe okazje (np. bilety do trudno dostępnych atrakcji turystycznych lub rezerwacje w obleganych restauracjach). To oferta dla tzw. konsumentów affluent (aspirujących).

Dużo bardziej masowy jest program lojalnościowy Priceless Specials, który – jak zapowiada szefowa marketingu MasterCard Marta Życińska – będzie silnie rozwijany. Obecnie mogą z niego korzystać klienci 11 banków, a MasterCard podpisał umowy z 70 merchandami (sieciami handlowymi i usługowymi). MasterCard nie ujawnia, ilu użytkowników korzysta z jego programu. Zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat jego rozwój jest jednym z kluczowych celów organizacji w Polsce.

Najważniejszy i najmocniej rozwijany będzie jednak program Priceless Suprises (Bezcenne Niespodzianki). Klient, płacąc kartą za zakupy, jest zaskakiwany niekomunikowaną wcześniej, atrakcyjną promocją (np. obniżką ceny).

To wszystko ma doprowadzić do dalszego zwiększenia rozpoznawalności i atrakcyjności marki MasterCard, tak by to użytkownicy, klienci chcieli wybierać karty płatnicze właśnie tej, a nie innej organizacji.

Według danych Narodowego Banku Polskiego (NBP) pozycję dominującą na rynku polskim, jeśli chodzi o organizacje płatnicze, utrzymuje Visa, do której należy 56,2 proc. wydanych w Polsce kart płatniczych, MasterCard zajmuje zaś drugie miejsce z 42,8-proc. udziałem w rynku.  Tak naprawdę to banki decydują, czy do danego konta wydają karty Visa czy MasterCard.

Na grudzień MasterCard planuje dużą promocję dla posiadaczy jego kart - szczegółów jeszcze marketer nie zdradza. Będzie ona wspierana intensywną kampanią reklamową (m.in. w TV). Dla MasrterCard pracują reklamowo: agencja McCann & MRM, agencja Isobar oraz dom mediowy Carat.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.