Tesco proponuje swoim dostawcom mierzalne media in-store

Wdrożeniem nowych narzędzi służących optymalizacji i mierzeniu wyników działań marek w sklepach zajmie się Dunnhumby poprzez spółkę córkę Connect Media.

Należąca do Grupy Tesco firma Dunnhumby wprowadza na polski rynek nowe narzędzie (koncepcję i metodologię) w zakresie media in-store. Dostawcom Tesco w Polsce (a także w pozostałych krajach Europy Środkowej) zapewni je spółka zależna Dunnhumby - Connect Media. Siłą narzędzia ma być możliwość wykorzystania danych insight, jakimi dysponuje Tesco dzięki swojemu systemowi ClubCard. Już wcześniej Tesco wykorzystywało te dane do  personalizacji komunikacji m.in. promocji na bazie kuponów rabatowych dla swoich klientów. Teraz wykorzystane będą one do optymalizacji i precyzyjnego targetowania działań marketingowych konkretnych produktów na całej ścieżce zakupowej klienta: w domu (mailing elektroniczny i tradycyjny, z możliwością poszerzenia o opcję samplingu), w drodze (poprzez urządzenia mobilne) i w sklepie (przy wykorzystaniu wszystkich form wsparcia produktu na miejscu). Dane te pozwolą też na niedostępne do tej pory w tej skali bardzo dokładne mierzenie i ocenę wyników poszczególnych kampanii.  

- W Tesco w Europie Środkowej dochodzi codziennie do 14 mln transakcji, w tym wielu z wykorzystaniem Tesco ClubCard. Zyskujemy dzięki temu potężną bazę danych insightowych, pozwalających nam łączyć dane na temat klienta (płeć, wiek, czy ma małe dziecko lub psa) z jego zachowaniami zakupowymi (w jakich porach i w jakich konkretnie sklepach robi zakupy). W efekcie jesteśmy w stanie zaprojektować kompleksową i dopasowaną do grupy docelowej kampanię wspierającą dany produkt. Możemy prowadzić konkretnego klienta z domu aż do półki sklepowej, przez całą tę drogę wskazując mu konkretny artykuł - wyjaśnia Michalina Truszkiewicz, szefowa Connect Media Central Europe. 

Z danych Dunnhumby wynika, że w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Azji, gdzie to narzędzie dostępne jest już od jakiegoś czasu, akcje prowadzone w ten sposób skutkują dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży. - Naszą ambicją jest pomóc naszym klientom w Polsce poprawić wyniki o około 10 proc. - mówił Stephen Russell, dyrektor zarządzający Dunnhumby w Europie Środkowej.

Stephen Russell, dyrektor zarządzający dunnhumby w Europie Środkowej
Stephen Russell, dyrektor zarządzający dunnhumby w Europie Środkowej

Współpraca z dostawcami ruszy oficjalnie 1 stycznia, choć już prowadzone są rozmowy z około 15 producentami, a część z nich przystąpiła już do fazy planowania kampanii. Connect Media oferuje im całkowitą obsługę, łącznie z produkcją nośników media in-store dla marki. 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.