UOKIK nakłada 26 mln zł kary na Aflofarm

Zdaniem urzędu suplementy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior były prezentowane w reklamach tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze.

Reklamy marek RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które należą do Aflofarm Farmacja Polska, wprowadzały konsumentów w błąd – stwierdził UOKiK. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Kara za wprowadzanie konsumentów w błąd wyniosła prawie 26 mln zł. Spółka zmieniła kwestionowane przez UOKiK reklamy. Ponadto Aflofarm Farmacja Polska została zobowiązana do publikacji na własny koszt oświadczeń o tym, że wprowadzała w błąd. Pojawią się w telewizji Polsat, TVP1 i na YouTube, gdy decyzja będzie prawomocna. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

W toku pozostaje jeszcze postępowanie przeciwko Aflofarm Farmacja Polska, które dotyczy suplementu diety Magmisie.

Aflofarm w zakresie kreacji kampanii reklamowych nie współpracuje z agencjami marketingowymi. W zakresie planowania i zakupu czasu reklamowego w telewizji klient współpracuje z domem mediowym Starcom (Publicis Media).

Maciej Florek 1979 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.