Alior przeznaczy duży budżet na reklamę Bancovo

Bancovo to projekt z budżetem 30 mln zł. Ma to być najważniejsza firma e-commerce w branży finansowej w Polsce.

Alior Bank uruchomi internetową platformę pośrednictwa finansowego o nazwie Bancovo. Jej komercyjny start zaplanowano na przełom stycznia i lutego przyszłego roku. Alior zamierza zainwestować w ten projekt 30 mln zł, z których większość zostanie przeznaczona na reklamę i marketing.

W 2020 r. Bancovo ma mu przynieść sprzedaż kredytów na poziomie 2-3 mld zł rocznie. Projektem kieruje Michał Chyczewski, wiceprezes Alior Banku, a za marketing odpowiada Bartosz Niemaczek, dyrektor marketingu i sprzedaży online w banku. Partnerem technologicznym, odpowiedzialnym za wdrożenie i funkcjonowanie platformy Bancovo, jest firma New Commerce Services (spółka zależna banku), a z jej ramienia zespół kierowany przez Monikę Charamsy, która z branżą consumer finance jest związana od 2001 r., a w Aliorze pracuje od 2015 r.

W pierwszej kolejności klienci za pośrednictwem platformy będą mieli dostęp online do ofert pożyczek gotówkowych sześciu firm: Alior Banku, InBanku, Wonga.com, Happi Pożyczki (Provident Polska), TakTo Finanse i SuperGrosz. W dalszej kolejności planowana jest rozbudowa oferty o kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. Plan zakłada podłączenie minimum trzech nowych podmiotów kwartalnie.

– Jesteśmy przekonani, że Bancovo stanie się najważniejszą firmą e-commerce w branży finansowej w Polsce. Unikatowość rozwiązania polega na tym, że jest to platforma w pełni transakcyjna i umożliwia nie tylko porównywanie ofert, ale też – w efekcie integracji z systemami transakcyjnymi partnerów spółki – otrzymanie pożyczki zaledwie w kilka minut – przekonuje Michał Chyczewski.

Wprowadzenie platformy na rynek będzie wspierane szeroką kampanią reklamową w mediach. Firma nie ujawnia, jakie agencje ją przygotowują, z naszych informacji wynika, że nie będą to dotychczasowe agencje Aliora, czyli PZL i Maxus.

Wobec partnerów finansowych Bancovo jest pozycjonowany jako podmiot (pośrednik) odrębny od Alior Banku, dlatego ma osobne struktury np. marketingu, obsługi klienta etc.

Według badań firm consultingowych zamówionych przez Aliora na potrzeby projektu, tworzący się rynek pośrednictwa online w Polsce wchodzi w fazę dynamicznego rozwoju i już w 2020 r. miałby osiągnąć ok. 10 proc. udziału w sprzedaży kredytów ogółem.

Maciej Burlikowski 1046 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.