Orlen chce znacząco poszerzyć asortyment
Koncern paliwowy chce niebawem rozszerzyć zakres działalności m.in. o hurtową sprzedaż żywności, kosmetyki, odzież i artykuły AGD.
PKN Orlen na 2 lutego zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy, którego jednym z tematów będzie zmiana statutu spółki poszerzająca, i to znacząco, asortyment oferowanych produktów. Obecnie oprócz podstawowej działalności, czyli wydobywania i przetwarzania produktów rafinacji ropy naftowej i gazu oraz sprzedaży paliw, przewiduje on także sprzedaż np. napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
Orlen chce rozszerzyć zakres działalności o hurtową sprzedaż m.in.: owoców i warzyw, mięsa i wędlin, ryb, skorupiaków i mięczaków, odzieży i obuwia, artykułów użytku domowego, perfum, kosmetyków, zegarów i biżuterii.
Ponieważ 27,52 proc. akcji Orlenu kontroluje Skarb Państwa, a kolejne 14,71 proc. należy do dwóch funduszy emerytalnych – Nationale-Nederlanden (7,72 proc.) i Aviva (6,99 proc.), to nie powinno być kłopotu z przegłosowaniem tej uchwały na walnym.
W związku z wprowadzeniem od marca br. ograniczeń w handlu w niedziele, które jednak nie dotyczą stacji paliw, możliwe, że firmy paliwowe będą otwierały przy swoich stacjach markety (samodzielnie lub partnerskie – z sieciami handlowymi), a Orlen dysponuje największą, liczącą ponad 1,7 tys. punktów, siecią stacji paliw w kraju.
Na przełomie października i listopada Orlen wprowadził markę własną O!, pod którą zamierza sprzedawać m.in. żywność i napoje.
Orlen chce rozszerzyć zakres działalności o hurtową sprzedaż m.in.: owoców i warzyw, mięsa i wędlin, ryb, skorupiaków i mięczaków, odzieży i obuwia, artykułów użytku domowego, perfum, kosmetyków, zegarów i biżuterii.
Ponieważ 27,52 proc. akcji Orlenu kontroluje Skarb Państwa, a kolejne 14,71 proc. należy do dwóch funduszy emerytalnych – Nationale-Nederlanden (7,72 proc.) i Aviva (6,99 proc.), to nie powinno być kłopotu z przegłosowaniem tej uchwały na walnym.
W związku z wprowadzeniem od marca br. ograniczeń w handlu w niedziele, które jednak nie dotyczą stacji paliw, możliwe, że firmy paliwowe będą otwierały przy swoich stacjach markety (samodzielnie lub partnerskie – z sieciami handlowymi), a Orlen dysponuje największą, liczącą ponad 1,7 tys. punktów, siecią stacji paliw w kraju.
Na przełomie października i listopada Orlen wprowadził markę własną O!, pod którą zamierza sprzedawać m.in. żywność i napoje.

Maciej Burlikowski
1726 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane