PZU startuje z programem lojalnościowym
Ubezpieczyciel chce zintensyfikować kontakty z klientami. Mają mu w tym pomóc nowe inicjatywy, w tym związane z ochroną zdrowia. Firma ma nowych partnerów.
PZU, największa w kraju firma ubezpieczeniowa, chce być bardziej innowacyjna. Zaktualizowaną strategię biznesową do 2020 r. grupa zatytułowała "Nowe PZU – więcej niż ubezpieczenia".
– Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – przekonuje Paweł Surówka, prezes PZU SA.
W celu zwiększenia liczby interakcji z klientami stworzy klub lojalnościowy (w ciągu trzech lat ma mieć co najmniej 3 mln użytkowników) oraz rozbuduje portal Moje.pzu.pl (plan: co najmniej 5 mln zarejestrowanych użytkowników w trzy lata), który będzie integrował usługi Grupy PZU w jednym miejscu i pozwoli klientom m.in. kontrolować posiadaną ochronę ubezpieczeniową, zakupić nowe polisy, zlikwidować szkodę, zarządzać opieką zdrowotną, w tym terminami wizyt lekarskich, a także inwestować oraz korzystać z usług bankowych.
PZU zapowiada, że już niebawem udostępni klientom aplikację mobilną PZU Go – połączona z niewielkim urządzeniem typu beacon pozwoli na automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku. Zestaw czujników pozwoli na wykrycie sytuacji awaryjnej i wysłanie sygnału do centrum alarmowego PZU, które skontaktuje się z kierowcą w celu zapewnienia niezbędnego wsparcia. W przypadku braku możliwości kontaktu na miejsce wypadku wysłane zostaną służby ratunkowe.
Oprócz tego PZU zawarła strategiczne partnerstwa – z Allegro, największą platformą handlu internetowego w kraju, oraz państwowymi liniami lotniczymi LOT. Współpraca z Allegro ma pozwolić na sprzedaż innowacyjnych, w pełni zdigitalizowanych, produktów ubezpieczeniowych dostosowanych do specyfiki potrzeb kupujących oraz sprzedawców w serwisie. Z kolei kooperacja z LOT-em to możliwość sprzedaży ubezpieczeń podróżnych i innych usług, np. assistance i concierge w kanałach dystrybucji biletów lotniczych przewoźnika.
Grupa PZU liczy na efekty współpracy z bankami, które kontroluje (Pekao SA i Alior Bank) – szacuje, że w jej rezultacie jest w stanie w ciągu najbliższych trzech lat (do 2020 r.) wypracować dodatkowy 1 mld zł przypisu ze składek, a im dać 1 mln nowych klientów ze swojej bazy. PZU wierzy także w dynamiczny rozwój usług medycznych – jego zdaniem rynek prywatnych abonamentów medycznych, który w 2016 r. wyceniano na 3,62 mld zł, w ciągu trzech lat (do 2020 r.) wzrośnie do 5,26 mld zł, rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych miałby zaś wzrosnąć w tym samym czasie z 550 do 930 mln zł. PZU chce oczywiście mieć w tym swój udział – szacuje, że dzięki nowym inicjatywom w obszarze prywatnej opieki zdrowotnej PZU Zdrowie w ciągu trzech lat jest w stanie wypracować dodatkowy 1 mld zł przychodów.
Poprzez skalę produktów i usług, rozległość sieci dystrybucji oraz siłę finansową PZU chciałoby nawiązywać i utrzymywać długoterminowe relacje z klientami – w zasadzie od narodzin (wypłata świadczenia z tytułu narodzin dziecka), przez okres szkolny (konto bankowe, szkolne ubezpieczenia NNW), rozpoczęcie pracy (grupowe ubezpieczenia na życie, ubezpieczenie samochodu), założenie rodziny (ubezpieczenia domu, assistance, lokaty bankowe, produkty zdrowotne dla całej rodziny), aż po emeryturę (indywidualne ubezpieczenia na życie i dożycie, dodatki dla seniorów, zdalny monitoring zdrowia etc.).
– Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – przekonuje Paweł Surówka, prezes PZU SA.
W celu zwiększenia liczby interakcji z klientami stworzy klub lojalnościowy (w ciągu trzech lat ma mieć co najmniej 3 mln użytkowników) oraz rozbuduje portal Moje.pzu.pl (plan: co najmniej 5 mln zarejestrowanych użytkowników w trzy lata), który będzie integrował usługi Grupy PZU w jednym miejscu i pozwoli klientom m.in. kontrolować posiadaną ochronę ubezpieczeniową, zakupić nowe polisy, zlikwidować szkodę, zarządzać opieką zdrowotną, w tym terminami wizyt lekarskich, a także inwestować oraz korzystać z usług bankowych.
PZU zapowiada, że już niebawem udostępni klientom aplikację mobilną PZU Go – połączona z niewielkim urządzeniem typu beacon pozwoli na automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku. Zestaw czujników pozwoli na wykrycie sytuacji awaryjnej i wysłanie sygnału do centrum alarmowego PZU, które skontaktuje się z kierowcą w celu zapewnienia niezbędnego wsparcia. W przypadku braku możliwości kontaktu na miejsce wypadku wysłane zostaną służby ratunkowe.
Oprócz tego PZU zawarła strategiczne partnerstwa – z Allegro, największą platformą handlu internetowego w kraju, oraz państwowymi liniami lotniczymi LOT. Współpraca z Allegro ma pozwolić na sprzedaż innowacyjnych, w pełni zdigitalizowanych, produktów ubezpieczeniowych dostosowanych do specyfiki potrzeb kupujących oraz sprzedawców w serwisie. Z kolei kooperacja z LOT-em to możliwość sprzedaży ubezpieczeń podróżnych i innych usług, np. assistance i concierge w kanałach dystrybucji biletów lotniczych przewoźnika.
Grupa PZU liczy na efekty współpracy z bankami, które kontroluje (Pekao SA i Alior Bank) – szacuje, że w jej rezultacie jest w stanie w ciągu najbliższych trzech lat (do 2020 r.) wypracować dodatkowy 1 mld zł przypisu ze składek, a im dać 1 mln nowych klientów ze swojej bazy. PZU wierzy także w dynamiczny rozwój usług medycznych – jego zdaniem rynek prywatnych abonamentów medycznych, który w 2016 r. wyceniano na 3,62 mld zł, w ciągu trzech lat (do 2020 r.) wzrośnie do 5,26 mld zł, rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych miałby zaś wzrosnąć w tym samym czasie z 550 do 930 mln zł. PZU chce oczywiście mieć w tym swój udział – szacuje, że dzięki nowym inicjatywom w obszarze prywatnej opieki zdrowotnej PZU Zdrowie w ciągu trzech lat jest w stanie wypracować dodatkowy 1 mld zł przychodów.
Poprzez skalę produktów i usług, rozległość sieci dystrybucji oraz siłę finansową PZU chciałoby nawiązywać i utrzymywać długoterminowe relacje z klientami – w zasadzie od narodzin (wypłata świadczenia z tytułu narodzin dziecka), przez okres szkolny (konto bankowe, szkolne ubezpieczenia NNW), rozpoczęcie pracy (grupowe ubezpieczenia na życie, ubezpieczenie samochodu), założenie rodziny (ubezpieczenia domu, assistance, lokaty bankowe, produkty zdrowotne dla całej rodziny), aż po emeryturę (indywidualne ubezpieczenia na życie i dożycie, dodatki dla seniorów, zdalny monitoring zdrowia etc.).

Maciej Burlikowski
1743 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane