PKO BP zadowolony z reklamowego eksperymentu w TVP1
Wysoko oceniono efekty niestandardowej kampanii z grudnia 2017 r.
Pomysłodawcy twierdzą, że akcja PKO BP została pozytywnie oceniona przez widzów i korzystnie wpłynęła na wizerunek reklamodawcy. Biuro Reklamy TVP przy współpracy z agencją badawczą IRCenter zbadało efekty tej kampanii. Kampanię oceniło pozytywnie 67 proc. respondentów, a 9 proc. oceniło ją negatywnie. Po emisji znacząco spadł udział osób oceniających reklamy wyświetlane w telewizji jako nudne (spadek z 42 proc. do 30 proc.), a jednocześnie wzrósł odsetek osób uznających reklamy w telewizji za ciekawe – z 24 proc. do 27 proc.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza niestandardowa akcja "Bank Dobrych Życzeń" osiągnęła tak doskonałe wyniki. Nasz przekaz dotarł do ponad 9 mln odbiorców – ocenia Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.
Spoty reklamowe kampanii "Bank Dobrych Życzeń" miały charakter wizerunkowy – bank nie oferował w spotach swoich produktów i usług. Jak wykazały badania, kampania przełożyła się pozytywnie na wizerunek banku. Pozytywna ocena reklam PKO BP wzrosła w efekcie akcji o 11 proc. Mimo swojego wizerunkowego charakteru kampania może mieć też wymierne korzyści sprzedażowe. Bank zanotował wzrost odsetka osób skłonnych do polecania banku (o 9 proc.). Co istotne,najwyższe noty przyznali kampanii widzowie posiadający oszczędności.
Badanie przeprowadzono przed kampanią i po kampanii metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na próbie 600 respondentów w wieku 15-59 lat. Badanie na zlecenie Biura Reklamy TVP przeprowadziła agencja badawcza IRCenter.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.