Skoda była najmocniej promowaną marką samochodową w IV kwartale 2017 r.

Dane pochodzą z narzędzia AdReport, będącego częścią spółki Ströer Digital Media.

Według danych AdReport, systemu monitoringu reklamy reklamy online, w IV kwartale 2017 r. najbardziej promowaną marką samochodową była Skoda. Na jej promocję przeznaczono ponad 2,29 mln zł. Za nią znalazły się Nissan (2,26 mln zł) oraz Toyota (1,85 mln zł). Na kolejnych miejscach uplasowały się Renault (1,5 mln zł), Volkswagen (1,27 mln zł) oraz Mitsubishi (1,26 mln zł). Największą kampanią była promocja wyprzedaży samochodów Renault pt. "Oferta mistrzów", która łącznie pochłonęła prawie 1 mln zł. Niewiele mniej kosztowała kampania "Nissan Micra. Zupełnie nowy” (817 tys. zł) oraz "Zero opłaty wstępnej” Volkswagena (779 tys. zł).

Zgodnie z danymi AdReport w kategorii "samochody osobowe” w ostatnim kwartale 2017 r. wyemitowano 1003 kampanie za łączną sumę 43,6 mln zł. To o 700 tys. zł  więcej niż w poprzednim roku i 1,7 mln zł więcej niż w 2015 r. Wyniki pokazują, że reklamodawcy z segmentu moto stawiają na performance marketing – takich kampanii było według badania najwięcej, bo aż 750, czyli prawie 75 proc. wszystkich. Pozostałe były emitowane w modelu zasięgowym oraz dedykowanym.

Maciej Florek 1987 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.