Aflofarm zmienia reklamy Neosine po wszczęciu postępowań przez GIF [wideo]

W emitowanych od niedawna w telewizji reklamach leków Neosine Forte pojawiała się postać kobiety w białym fartuchu, która w aptece zachwala wspomniane leki pacjentom. Sugerowanie wykształcenia jest jednak zabronione przez prawo.

Aflofarm Farmacja Polska dokonała zmian w reklamach leku Neosine Forte (tabletki i syrop), po tym jak Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął przeciwko nim dwa postępowania. Organ zarzucał reklamom, że postać pojawiająca się w spotach sugerowała posiadanie wykształcenia farmaceutycznego przez osobę zachwalającą produkt.

Zgodnie z zapisami ustawy Prawo farmaceutyczne reklama produktów leczniczych nie może polegać na ich prezentowaniu przez osoby znane publicznie, naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. W emitowanych od niedawna w telewizji reklamach leków Neosine Forte pojawiała się postać kobiety w białym fartuchu, która w aptece reklamuje wspomniane leki pacjentom. Dopiero ostatnie ujęcie obu reklam pokazuje, że kobieta wychodzi z apteki razem z pacjentami i ma na sobie białą marynarkę.

Z nowej wersji reklamy zniknął napis "Apteka", który pojawiał się w pomieszczeniu, gdzie toczy się akcja reklamy. Postać doradzająca Neosine Forte nie ma też już białej marynarki, tylko różową. Dodatkowo z jej ust pada stwierdzenie "Nie jestem farmaceutą...".

Aflofarm sam pracuje nad kreacjami swoich reklam. Media dla tego klienta planuje i kupuje Starcom.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.