Właściciel Lidla celuje w 100 mld euro

Grupa Schwarz, do której należą sieci Kaufland i Lidl, zamierza w tym roku przekroczyć barierę 100 mld euro przychodów.

Nie zamierza też zwalniać tempa inwestycji. Zarówno Lidl, jak i jego rywal Aldi nie ustają w inwestycjach na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie krok po kroku wydzierają udziały rynkowe lokalnym detalistom.

W 2017 r. sprzedaż Grupy Schwarz wzrosła o 7,4 proc. do 96,9 mld euro, z czego 74,6 mld euro wypracował Lidl, który liczy już niemal 10,5 tys. sklepów w Europie i USA. Grupa zainwestowała też 7 mld euro i deklaruje, że podobną kwotę przeznaczy na inwestycje w tym roku.

– Lidl zamierza uruchomić za te pieniądze od 300 do 350 sklepów i zwiększyć liczbę pozycji asortymentowych do 2,5 tys. z obecnych ok. 1,8 tys. – zdradził prezes Lidla Klaus Gehrig w rozmowie z Frankfurter Allgemeine Zeitung. – Presja na dokonywanie zmian jest większa niż kiedykolwiek – dodał.

Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 10 tys. sklepów pod szyldem Lidl, natomiast jak wynika z obliczeń handelextra.pl w Polsce działa ich łącznie 645 (razem z niedawno otwarto Lidlami w Kielcach i Radzyminie).

W końcu kwietnia br. w sieci Kaufland powstały dwa nowe sklepy w Polsce - w Jarosławiu i Głogowie. W obydwu miastach są to pierwsze markety sieci. W całym kraju Kaufland ma już 208 sklepów. W tym roku planuje otworzyć kolejnych kilka.

(handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.