UPC wejdzie z usługami komórkowymi dopiero w 2019 roku
Wtedy operator zwiększy nakłady reklamowe; priorytetem na ten rok jest upgrade sieci kablowej - do 1 Gb/s.
UPC Polska, największy operator sieci kablowej w kraju, we wrześniu ub.r. podpisał umowę o współpracy z P4, operatorem sieci komórkowej Play, która pozwoli mu świadczyć usługi komórkowe. Robert Redeleanu, nowy CEO UPC Polska, zapowiada jednak, że ich uruchomienie nastąpi dopiero na początku 2019 r. Wtedy też można się zapewne spodziewać zwiększenia przez operatorów nakładów marketingowo-reklamowych.
Priorytetem UPC na ten rok są inwestycje w zwiększenie przepustowości posiadanej sieci kablowej, która dociera do 3,375 mln mieszkań w kraju (operator ma 1,432 mln abonentów, dane na koniec marca br.), tak by jeszcze w tym roku w największych miastach zaoferować komercyjnie internet o prędkości 1 Gb/s.
– Polska będzie drugim po Niemczech krajem, w którym Liberty Global wprowadzi w tym roku gigabitowe prędkości – zapowiada Redeleanu, zdradzając, że polski operator rokrocznie w rozwój sieci, infrastruktury i dostawę urządzeń abonenckich (czyli tzw. nakłady CAPEX) inwestuje ok. 20 proc. rocznych przychodów. W 2017 r. UPC Polska uzyskało ok. 1,578 mld zł przychodów.
Wraz z ofertą gigabitowego internetu UPC zaoferuje abonentom nową wersję modemu Connect Box.
Przypomnijmy, że nie doszło do skutku przejęcie przez UPC Polska trzeciego co do wielkości operatora kablowego w kraju – Multimedia Polska, a w ubiegłym tygodniu Liberty Global ogłosiło sprzedaż Vodafone swoich czterech spółek w regionie – w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech.
Priorytetem UPC na ten rok są inwestycje w zwiększenie przepustowości posiadanej sieci kablowej, która dociera do 3,375 mln mieszkań w kraju (operator ma 1,432 mln abonentów, dane na koniec marca br.), tak by jeszcze w tym roku w największych miastach zaoferować komercyjnie internet o prędkości 1 Gb/s.
– Polska będzie drugim po Niemczech krajem, w którym Liberty Global wprowadzi w tym roku gigabitowe prędkości – zapowiada Redeleanu, zdradzając, że polski operator rokrocznie w rozwój sieci, infrastruktury i dostawę urządzeń abonenckich (czyli tzw. nakłady CAPEX) inwestuje ok. 20 proc. rocznych przychodów. W 2017 r. UPC Polska uzyskało ok. 1,578 mld zł przychodów.
Wraz z ofertą gigabitowego internetu UPC zaoferuje abonentom nową wersję modemu Connect Box.
Przypomnijmy, że nie doszło do skutku przejęcie przez UPC Polska trzeciego co do wielkości operatora kablowego w kraju – Multimedia Polska, a w ubiegłym tygodniu Liberty Global ogłosiło sprzedaż Vodafone swoich czterech spółek w regionie – w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech.

Maciej Burlikowski
1743 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane