Emlab dla Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii

Agencja eventowa Emlab przygotowała dla Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii nowoczesną, interaktywną aplikację prezentującą biznesowy i kulturowy potencjał metropolii podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego - największej imprezy biznesowej w Europie Centralnej.

W dniach 14-16 maja 2018 odbyła się 10. jubileuszowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego, w którym udział wzięli m.in. komisarze unijni, przedstawiciele rządu, prezydenci miast, prezesi firm i naukowcy. Kongres zorganizowano w pierwszym w Polsce związku metropolitalnym - Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która rozpoczęła swoją działalność 1 stycznia 2018 roku. Metropolię tworzy 41 miast i gmin, zamieszkałych przez 2,3 mln.osób. Jej obecność na Kongresie to premierowa prezentacja potencjału i charakteru jej działalności. Spektakularny wielkoformatowy ekran z bogatą zawartością przygotowaną przez EMLAB przyciągnął uwagę gości licznie przybyłych na kongres.

 

 

 

Foto: W. Mateusiak, zasoby Metropolii GZM 

Do zadań agencji należało zbudowanie kontentu, w tym realizacja 41 filmów kręconych z wykorzystaniem dronów, które pokazywały najlepsze ujęcia każdego z miast tworzących Metropolię oraz przygotowanie treści, prezentujących z jednej strony unikatowe cechy tych miast, z drugiej zaś podkreślających potencjał gospodarczy i kulturowy, wynikający z ich połączenia. Stworzona została interaktywna aplikacja wyświetlana w opcji dwuekranowej i jednoekranowej. Z poziomu panelu dotykowego odwiedzający stoisko mogli sterować treścią wyświetlaną na wielkoformatowym ekranie, dopasowując ją indywidualnie do własnych zainteresowań. Aplikacja zawierała 10 kategorii tematycznych (Kultura, Rozrywka, Edukacja, Sport i Rekreacja, Turystyka, Transport Publiczny, Ciekawostki, Biznes i Gospodarka, Kalendarium oraz Informacje o Metropolii). Emlab odpowiadał również za branding marki poza stoiskiem i pozyskanie leadów dla Metropolii wśród gości Kongresu.

 - To prestiżowy i ważny projekt dla Metropolii, która po kilkumiesięcznym okresie przygotowań po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowała pełne spektrum swojej działalności, pokazując zarówno wszystkie 41 gmin i miast, jak i potencjał wynikający z ich połączenia, i to w tak nobilitującym gronie, jakim są uczestnicy Kongresu. Cieszymy się, że nam zaufano i powierzono zbudowanie narracji tej opowieści wraz z pełnym zapleczem technologicznym - mówi Wojtek Małysz, Managing Director Emlab.

 

Foto: W. Mateusiak, zasoby Metropolii GZM 

Dodatkową atrakcją był zorganizowany wspólnie z Fundacją Napraw Sobie Miasto streaming na żywo z wyścigu, jaki odbywał się w tym czasie w Metropolii. W ramach prowadzonego przez Fundację projektu “GOP Gear” uczestnicy wyścigu ruszali z różnych miejsc Metropolii o wyznaczonych godzinach. Ich zadaniem było jak najszybsze dotarcie na teren Europejskiego Kongresu Gospodarczego przy użyciu różnych środków transportu publicznego. Dzięki temu w praktyce pokazane zostały wszelkie dostępne środki transportu umożliwiające łatwe poruszanie się w obrębie 41 miast tworzących Metropolię. Jednym z ważniejszych projektów zrealizowanych dotychczas w Metropolii było wprowadzenie wspólnej taryfy biletowej dla 41 miast i gmin.

Emlab działa na rynku od 2005 roku, specjalizuje się w event marketingu. Na swoim koncie ma prawie 1000 zrealizowanych projektów. Agencja należy do Grupy S/F, w skład której wchodzą Scholz & Friends Warszawa (budowa/prowadzenie marek), The Digitals (social/e-commerce/performance/online marketing) i Emlab (eventy/aktywacje). Wszystkie należą do holdingu giełdowego Mediacap SA. Więcej na: www.emlab.pl

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.