Plus musi jednak zapłacić 4,5 mln zł kary za reklamy

Sprawa dotyczy kampanii z 2009 r.

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, będzie jednak musiał zapłacić 4,5 mln zł kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za reklamy wprowadzające w błąd. Rzecz dotyczy reklam z 2009 r. nieistniejącej już marki 36,6. Operator podkreślał w nich, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę. Jednocześnie w tych samych przekazach nieczytelnie podawał, że promocją nie jest objęta sieć Play.

UOKiK uznał, że informacje zamieszczane m.in. w ulotkach, spotach telewizyjnych oraz na plakatach i billboardach wprowadzały w błąd – informacje na temat wyłączenia z oferty jednego z operatorów były podane w sposób nieprecyzyjny, trudny do odczytania przez konsumenta.

Te reklamy dla operatora przygotowała ówczesna agencja Team One (grupa Saatchi & Saatchi).

UOKiK nałożył na operatora karę finansową w wysokości ponad 4,9 mln zł. Polkomtel odwołał się do sądu. W październiku 2014 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumntów (SOKiK) zmienił decyzję, uchylając ją w punktach dotyczących informacji, że promocja nie obejmuje jednego z operatorów i kary nałożonej za te działania. Za pozostałe praktyki obniżył jedynie sankcję finansową do ponad 2,5 mln zł. Innego zdania był Sąd Apelacyjny, który w lutym 2016 r. zdecydował o przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania przez SOKiK. W marcu 2018 r. po ponownym rozpatrzeniu sprawy Sąd Ochrony konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki. Sąd uznał, że przekaz reklamy był nieczytelny i faktycznie mógł wprowadzić konsumentów w błąd. SOKiK stwierdził brak podstaw do obniżenia nałożonej na Polkomtel kary.

Maciej Burlikowski 1035 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.