Paweł Kotowski szefem marketingu Mastercarda w Polsce

Marta Życińska awansuje na dyrektora ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

Paweł Kotowski jest nowym szefem marketingu organizacji płatniczej Mastercard w Polsce. Marta Życińska, która dotychczas zajmowała to stanowisko, awansowała na dyrektora ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

Kotowski będzie odpowiedzialny za działania promujące firmę Mastercard, należące do niej marki, rozwiązania i produkty, a także za współpracę marketingową z bankami i sieciami handlowymi oraz za projekty sponsoringowe w Polsce. Będzie jednocześnie zarządzać kilkuosobowym zespołem. W Mastercardzie pracuje od 2016 r., jako marketing manager był odpowiedzialny za komunikację konsumencką. Karierę marketingową zaczynał w Red Bullu, gdzie pracował przez niemal dziewięć lat, początkowo jako analityk i menedżer ds. marketingu w dziale On Premise, opracowując strategie marketingowe współpracy z punktami gastronomicznymi. Następnie przez trzy lata był brand managerem odpowiedzialnym za komunikację marketingową Red Bulla w zakresie produktów oraz eventów sportowych i kulturalnych.

Marta Życińska w nowej roli będzie odpowiadać za strategię marketingową oraz działania marketingowe i komunikacyjne na 19 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Zakres jej odpowiedzialności będzie obejmować zarówno marketing B2C, jak i współpracę w sektorze B2B, głównie z bankami i detalistami. W Mastercardzie także pracuje od 2016 r. Wcześniej pracowała w Grupie PZU, najpierw jako dyrektor ds. komunikacji marketingowej, a następnie dyrektor biura marketingu. Poprzednio pracowała w PTK Centertel (obecnie Orange Polska), gdzie przez kilka lat budowała markę Idea dla Firm, a następnie brała udział w rebrandingu Idei na Orange i kierowała komunikacją masową tej marki.

Mastercard to jedna z dwóch, obok Visy, światowych firm i organizacji płatniczych. Według danych Narodowego Banku Polskiego (NBP) na koniec ub.r. do Visy należało 55 proc. z 39,1 mln kart płatniczych w naszym kraju, a do Mastercarda – 44 proc. W ciągu pięciu lat udział Visy zmalał o 6 pkt proc., podczas gdy udział Mastercarda wzrósł o 6,5 pkt proc.

Maciej Burlikowski 1079 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.