Kino Polska przejmuje Stopklatkę

Firma odkupuje 41 proc. akcji Stopklatka TV od Agory za 32 mln zł. Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego.

Agora SA, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej", portalu Gazeta.pl, właściciel sieci radiowych m.in. Tok FM, Złote Przeboje i Radio Pogoda, firmy outdoorowej AMS i sieci kinowej Helios, zdecydował się wycofać z rynku telewizyjnego. Za 32 mln zł odsprzeda wszystkie posiadane 41,1 proc. akcji spółki Stopklatka SA, nadawcy naziemnego kanału telewizyjnego Stopklatka TV drugiemu ze współwłaścicieli - Kino Polska TV.

Agora jasno stwierdza, że oznacza to zaprzestanie prowadzenia przez nią działalności w obszarze cyfrowej telewizji naziemnej. Przypomnijmy, że w 2016 i w ub.r. Agora odsprzedała za 33 mln zł grupie Discovery kanał filmowy Metro TV, który od grudnia 2016 r. nadaje na tzw. ósmym naziemnym multipleksie cyfrowym (MUX-8).

Filmowy kanał Stopklatka TV rozpoczął nadawanie w ramach tzw. pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-1) w kwietniu 2014 r. W I kwartale 2018 r. udział kanału w widowni z grupy komercyjnej wyniósł 0,9 proc. (SHR%, all 16-49).

W 2017 r. Stopklatka SA uzyskała 28,1 mln zł przychodów (o 1,7 mln zł niższe niż w 2016 r.) i rok zakończyła z 992 tys. zł straty netto (o 226 tys. zł wyższą niż w 2016 r.).

W styczniu br. Kino Polska TV odkupiła od spółki Cable Television Networks & Partners (PIKE) jej dotychczasowe udziały kanału naziemnego Zoom TV (nadawanego w MUX-8), stając się jego jedynym właścicielem.

Wszystkie kanały Grupy Kino Polska dają jej 1,91 proc. udziału w widowni z grupy komercyjnej (SHR%, all 16-49).

Maciej Burlikowski 1035 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.