Zenith podnosi prognozy dla polskiego rynku reklamy
Prognozowany wzrost to 4,8 proc., wartość rynku - 7,410 mld zł netto.
Analitycy Zenitha zrewidowali też poprzednią prognozę dotyczącą wzrostu wydatków na reklamę telewizyjną, podnosząc ją do poziomu 5,6 proc. Prognozowany wzrost wynika wprost z inflacji cen czasu antenowego. Bardzo wysoki popyt sprawia, że stacje telewizyjne wyprzedają w całości swoje bloki reklamowe.
Na niezmienionym poziomie pozostaje prognoza wzrostu rynku reklamy online – w tym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 8,1 proc. Z największą dynamiką rośnie segment reklamy online wideo, który zawdzięcza swój wzrost odpływowi widzów od tradycyjnej telewizji do internetu oraz rosnącej konsumpcji treści internetowych, zwłaszcza social media na urządzeniach mobilnych
Podwyżki cenników reklamy radiowej i wzrost zainteresowania marketerów tym medium, wynikający z deficytu czasu antenowego w telewizji, wpłynęły na podniesienie prognozy dotyczącej budżetów na reklamę radiową. Według analityków Zenitha w 2018 r. wydatki na reklamę w radiu będą wyższe o 3,1 proc.
W porównaniu z ub.r. spadną natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną. Sektor reklamy OOH zmniejszy się w tym roku o 1,4 proc. – prognozuje Zenith. Prasa będzie wciąż tracić – wydatki na reklamę w magazynach będą w tym roku niższe od ubiegłorocznych o 9,8 proc., natomiast wpływy reklamowe dzienników spadną wobec ub.r. o 10,2 proc.. Kino zanotuje wzrost o 1,6 proc.

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.