TalentMedia uruchamia TalentTube
Dyrektor zarządzającą projektu została Lidija Vukić. Autorzy projektu zapowiadają szybką ekspansję na rynki CEE.
Podstawowe zadanie TalentTube (Talenttube.tv) to organizacja kampanii reklamowych na YouTube oraz rekrutacja influencerów publikujących treści wideo, a następnie możliwie najlepsze dopasowanie ich do zleconych kampanii. Aktualnie na polskim YouTube regularnie funkcjonuje około 14 tys. kanałów, które skupiają wokół siebie publiczność rzędu minimum 1000 osób każdy (dane Paladin Software, czerwiec 2018 r.).
Zdaniem kierownictwa TalentMedia poprzez sieci partnerskie i domy mediowe marki są w stanie zaangażować do promocji tylko ułamek youtuberów i w praktyce docierają z przekazem do ograniczonej części widzów. Szacuje się, że obecnie firmy realizują kampanie branded content jedynie z około 5-7 proc. twórców działających na YouTube.
TalentTube ma dziesięciokrotnie zwiększyć możliwości w tym zakresie i jednocześnie gwarantować tzw. brand safety poprzez dwustopniowy system weryfikacji kontentu wideo. Platforma jest skierowana przede wszystkim do mniejszych i niszowych influencerów. Warunkiem nawiązania współpracy jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji kanału oraz regularne tworzenie bezpiecznych, niekontrowersyjnych treści. Twórcy TalentTube podkreślają atrakcyjność produktu właściwie dla wszystkich typów marek: globalnych – zainteresowanych celowanymi kampaniami, i lokalnych – dysponujących mniejszym budżetem.
– TalentTube to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Na rynku amerykańskim funkcjonuje FameBit, który również proponuje lokowania na YouTube, jednak jest wyłącznie tablicą ogłoszeniową bez jakiegokolwiek algorytmu – tłumaczy Krystian Botko, CEO TalentMedia. – Tymczasem TalentTube to dość złożony algorytm, który kalkuluje wynagrodzenie dla twórców, uwzględniając kilka kryteriów: średnią liczbę wyświetleń, kategorię tematyczną treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Na poziomie interfejsu nasze rozwiązanie to również swoista tablica ogłoszeń, która w jednym miejscu łączy popyt na wideo branded content z tysiącami twórców, którzy codziennie publikują filmy wokół setek różnych pasji – dodaje Botko.
Lidija Vukić uważa, że nowy projekt TalentMedia to zupełnie nowa jakość w obszarze branded content. – Z jednej strony przed tysiącami polskich twórców po raz pierwszy pojawia się szansa na współpracę z markami i autentyczna możliwość monetyzacji treści. Natomiast z punktu widzenia marek to absolutny przełom w dostępności do małych i średnich influencerów na YouTube – mówi Vukić.
Szacuje, że za każdy milion wyświetleń i średnio cztery miliony minut uwagi konsumentów marka będzie płacić około dwa razy mniej niż w dedykowanych kampaniach branded content. Będzie to również stawka prawie o połowę niższa niż średnia w kampanii TrueView dla spotu 30-sek.
Projekt jest uruchamiany w wersji beta. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy spółka planuje uruchomienie platformy w Bułgarii. Dzięki doświadczeniu na kolejnym rynku zakłada dalszy rozwój produktu i wprowadzenie go na główne rynki regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Docelowo TalentTube będzie dostępny we wszystkich krajach CEE.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.