TVP twierdzi, że mecz z Kolumbią oglądało o 20 proc. więcej widzów niż podaje Nielsen
Co ciekawe, pomiar Nielsena zawyżył oglądalność transmisji w TVP Sport.
Nielsen, firma prowadząca pomiar widowni TV, podała, że niedzielną porażkę reprezentacji Polski z Kolumbią na mundialu w Rosji 0:3 oglądało w TVP 13,63 mln widzów. Dało to publicznemu nadawcy 75,45 proc. udziału w rynku w tym czasie. Transmisję w TVP1 oglądało 11,64 mln widzów, a w TVP Sport – 1,99 mln.
Tymczasem prezes TVP Jacek Kurski podaje, że transmisja tego spotkania przyciągnęła 16,80 mln widzów, z których 15,048 mln oglądało mecz w TVP1, a 1,752 mln w TVP Sport.
Nielsen szacuje widownię na podstawie wyników z panelu pomiaru telewizji linearnej obejmującego 2 tys. gospodarstw domowych. Natomiast TVP korzysta z własnego pomiaru oglądalności realizowanego we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym Netia, dzięki informacjom zwrotnym z dekoderów u 180 tys. klientów telewizji Netii. Nielsen zapowiada rozszerzenie panelu telewizyjnego do 5 tys. gospodarstw domowych.
W ubiegłym miesiącu większościowym akcjonariuszem Netii (dwie trzecie akcji) został Cyfrowy Polsat, właściciel Telewizji Polsat, jednego z dwóch obok Grupy TVN (grupa Discovery) największych komercyjnych nadawców telewizyjnych w kraju.
Tymczasem prezes TVP Jacek Kurski podaje, że transmisja tego spotkania przyciągnęła 16,80 mln widzów, z których 15,048 mln oglądało mecz w TVP1, a 1,752 mln w TVP Sport.
Nielsen szacuje widownię na podstawie wyników z panelu pomiaru telewizji linearnej obejmującego 2 tys. gospodarstw domowych. Natomiast TVP korzysta z własnego pomiaru oglądalności realizowanego we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym Netia, dzięki informacjom zwrotnym z dekoderów u 180 tys. klientów telewizji Netii. Nielsen zapowiada rozszerzenie panelu telewizyjnego do 5 tys. gospodarstw domowych.
W ubiegłym miesiącu większościowym akcjonariuszem Netii (dwie trzecie akcji) został Cyfrowy Polsat, właściciel Telewizji Polsat, jednego z dwóch obok Grupy TVN (grupa Discovery) największych komercyjnych nadawców telewizyjnych w kraju.

Maciej Burlikowski
1743 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane