Sprzedaż samochodów bije rekordy

Jak podlicza Samar, sprzedaż aut osobowych w I połowie br. o 10 proc. przebiła ubiegłoroczny rekord.

 Miano największej marki utrzymała Skoda
Miano największej marki utrzymała Skoda
Według analizy danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) firmy Samar, zajmującej się analizą rynku motoryzacyjnego, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 305,6 tys. szt. nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony, czyli o 10,5 proc. więcej niż w pierwszej połowie ub.r. Przypomnijmy, że ubiegły rok był najlepszym dla branży moto od początku wieku.

Samych samochodów osobowych sprzedało się 273,2 tys. (+10,5 proc. r./r.).

Swoją hegemonię na polskim rynku umacnia niemiecki koncern Volkswagen - dwie z jego marek zanotowały najwyższe (z 15 analizowanych) wzrosty w minionym półroczu: Audi - o 24 proc. (7,9 tys. sprzedanych sztuk) i Seat - o 21 proc. (6,8 tys. szt.). Miano największej marki utrzymała Skoda należąca do VW Group - 35,8 tys. (wzrost o 13 proc.). Sam Volkswagen zwiększył sprzedaż o 16 proc. - do 28,5 tys. szt. (nr trzy na rynku). Do VW Group należy więc 29 proc. polskiego rynku nowych aut osobowych. Tytuł wicelidera utrzymała Toyota (wzrost o 7 proc. - do 29,3 tys.). Czwarte miejsce zajął Opel (wzrost o 0,7 proc. - do 18,8 tys.), a kolejne: Ford (wzrost o 11 proc. - do 17,1 tys.), Renault (spadek o 2 proc. - do 13,9 tys.), Kia (wzrost o 15 proc. - do 13,3 tys.), Dacia (wzrost o 14,5 proc. - do 12,6 tys.), Hyundai (wzrost o 16,8 proc. - do 11,4 tys.) oraz Mercedes, który miał trzeci najwyższy wzrost na rynku - o 24,5 proc. - do 9 tys. szt.

Podobnie jak w minionych latach za wzrost rynku odpowiadają głównie firmy - do klientów flotowych trafiło 74,2 proc. nowo sprzedanych samochodów, podczas gdy do klientów indywidualnych 25,8 proc.

Najczęściej kupowanym modelem w tym roku jest Skoda Octavia (10,6 tys. szt), dalej: Skoda Fabia (10,2 tys.), Opel Astra (8,2 tys.), Toyota Yaris (7,5 tys.) oraz VW Golf (7,2 tys. szt.).

Maciej Burlikowski 1035 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.