Starbucks wycofa plastikowe słomki do 2020 r.

Operacja dotyczy 28 tys. lokali sieci na całym świecie.

Posunięcie amerykańskiej sieci barów kawowych, jeśli zostanie pomyślnie sfinalizowane, może zmniejszyć liczbę plastikowych słomek trafiających na rynek aż o miliard rocznie. Jest to część wartej 10 mln dol. globalnej inwestycji Starbucks w stworzenie kubków nadających się do recyklingu i kompostowania.

Sieć kawowa wprowadza już kubki zaprojektowane tak, by pić z nich wygodnie bez słomki (na zdjęciu) - mają stać się standardem przy podawaniu m.in. kawy mrożonej. Ponadto będą oferowane słomki z papieru lub nadającego się do kompostowania plastiku.

Starbucks idzie w ślad sieci McDonald's, która kilka tygodni temu ogłosiła podobny plan, na razie ograniczony do ok. 1,3 tys. lokali w Wlk. Brytanii i Irlandii (operacja ma ruszyć we wrześniu br. i zakończyć się w 2019 r.). McDonald's planuje także testy tego rozwiązania w Stanach Zjednoczonych, Francji, Szwecji i Norwegii.

Paweł Piasecki 97 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.