Wojciech Kowalik wśród 20 najbardziej nagradzanych copywriterów D&AD
Po raz pierwszy w historii londyńskiego konkursu reklamowego w br. opublikowano indywidualne rankingi copywriterów, dyrektorów artystycznych i kreatywnych oraz designerów.
Przypomnijmy, że Ogilvy & Mather Polska nagrodzono w tym roku łącznie czterema Ołówkami za kampanię „To the Last Tree Standing” ("Do ostatniego drzewa") dla Greenpeace.
Reprezentanci nowojorskiej agencji McCann triumfowali także w kategorii dyrektor artystyczny i kreatywny - odpowiednio Lizzie Wilson i Dov Zmood (po 96 punktów). Najbardziej nagradzanym designerem okazał się Mario Kerkstra z AMV BBDO (57 punktów). Pełna lista nagrodzonych kreatywnych znajduje się tutaj.
Wśród agencji reklamowych najwięcej nagród trafiło do BBDO New York (138 punktów), a McCann New York zajął drugie miejsce (96 punktów). BBDO Worldwide była najbardziej nagradzaną agencją sieciową (303 punkty) przed Ogilvy & Mather (243 punkty).

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.