Spot Smarzowskiego dla Onetu na 100-lecie niepodległości Polski [wideo]
Kreacją i realizacją kampanii "Sto Lat Polsko" zajęła się FCB Bridge2Fun, media kupował Starcom.
Nowa kampania będzie realizowana we wszystkich serwisach należących do Grupy Onet-RAS Polska w ciągu najbliższych miesięcy.
W spocie Smarzowskiego przedstawiciele różnych grup wiekowych i społecznych, reprezentujący odmienne poglądy, śpiewają w nim wspólnie hymn Polski. Ważnymi postaciami narracji są dzieci, które pozbawione uprzedzeń i otwarte na kooperację inicjują wspólne śpiewanie.
– Do współpracy zaprosiliśmy Wojtka Smarzowskiego, który jest dobrym obserwatorem oraz recenzentem polskiej rzeczywistości i jej demonów. W projekcie połączyliśmy formułę reklamową z fabularną i reportażową – mówi Rafał Baran, szef agencji FCB Bridge2fun.
Spot zrealizowano w czterech wersjach: 15-, 30-, 45-sekundowej oraz reżyserskiej. Towarzyszy mu 8-sekundowy billboard sponsorski z wypowiedzią Bartosza Węglarczyka, dyrektora programowego Onetu. Spot będzie emitowany w serwisach Onetu oraz w telewizji (Grupa TVN, Stopklatka, Polsat, Axn, 4Fun TV), a jego wersja audio trafi na anteny stacji radiowych.
Spot to tylko część działań, jakie zaplanowano w najbliższych miesiącach. Wszystkie media należące do Grupy Onet-RAS mają podejmować tematy związane z ostatnim stuleciem, a Onet każdego dnia ma publikować co najmniej jeden nowy artykuł związany z tematem kampanii. Całość działań realizowana będzie pod wspólnym hasłem "100 lat Polsko" i będzie oznakowana jubileuszową wersją logotypu Onet.Działania redakcyjne wesprze kampania w radiu, telewizji, kinach i na nośnikach digitalowych w serwisach Onet. Towarzyszyć jej będą niestandardowe akcje outdoorowe, m.in. murale w Warszawie, Krakowie i Gdańsku, wiaty z WiFi i ekrany LED na lotniskach, dworcach i w metrze, a także komunikacja w mediach społecznościowych opatrzona hashtagiem #100latPolsko.
Kampanię przygotował dział marketingu i dział kreatywny Grupy Onet-RAS Polska. Za koncepcję kreatywną i jej realizację na wszystkich nośnikach odpowiada agencja FCB Bridge2fun. Media dla kampanii zaplanował i zakupił dom mediowy Starcom.
Akcja potrwa do 11 listopada, kiedy zwieńczy ją finał w postaci specjalnej kampanii w mediach zagranicznych.