GIF nakazuje wstrzymanie emisji reklam Aflofarmu

Na celowniku były reklamy marek Neosine Forte i Lipomal.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał trzy decyzje nakazujące spółce Aflofarm zaprzestania emisji swoich reklam. Decyzje dotyczą marek Neosine Forte (500 i 1000 mg) oraz Lipomal. W przypadku Neosine Forte zachodziło m.in. podejrzenie naruszenia ustawy, zgodnie z którą reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na prezentowaniu produktu leczniczego przez osoby znane publicznie, naukowców, osoby mające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. Akcja spotu toczy się w aptece, produkt Neosine jest zaś prezentowany przez osobę, która sugeruje, że ma takie wykształcenie.

Z kolei w reklamach Lipomalu lektor wypowiadał kwestie informujące odbiorców, że produkt można podawać bez ograniczeń dzieciom, które ukończyły pierwszy rok życia, tym samym wprowadzał w błąd. A to również jest niezgodne z ustawą.

Maciej Florek 2354 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.