P&G kupuje First Aid Beauty

Amerykański producent kosmetyków, artykułów higienicznych i chemii gospodarczej Procter & Gamble powiększa portfel produktów do pielęgnacji skóry i przejmuje istniejącą od 2009 r. amerykańską markę First Aid Beauty.

Według amerykańskiej gazety "Cincinnatti Business Courier" Procter & Gamble zakupił wartą 250 mln dolarów markę kosmetyków do pielęgnacji skóry wrażliwej First Aid Beauty.

Została ona założona przed dziewięciu laty przez Lilli Gordon, która sama miała problemy ze znalezieniem odpowiednich kosmetyków do swojej skłonnej do alergii i podrażnień skóry. Według danych za ubiegły rok obroty tej firmy przekroczyły 50 mln dolarów. Strony nie podały jednak, za jaką kwotę FAB przejdzie pod skrzydła producenta takich marek jak Olay, Old Spice czy Head & Shoulders, ani kiedy transakcja się dokona.

Założycielka marki ma jednak wraz ze swoim liczącym niespełna 50 osób zespołem zachować swoje stanowisko i odpowiadać bezpośrednio przed prezesem pionu Global Skin and Personal Care w Procterze. First Aid Beauty sprzedaje swoje kosmetyki w takich sieciach, jak Sephora, Ulta czy QVC.

First Aid Beauty to piąta akwizycja P&G pod wodzą prezesa Davida Taylora w ostatnich miesiącach. Między innymi zapłaci 4,2 mld dolarów za firmę Merck KGaA, a wcześniej zapowiedział przejęcie firmy Pressbox, zajmującej się usługą prania i czyszczenia na sucho ubrań przez całą dobę. Taylor zadeklarował, że niewykluczone są dalsze akwizycje.

(Handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.