Huawei jeszcze zwiększy aktywność reklamową w Polsce

Oprócz smartfonów i tabletów zareklamuje także laptopy.

Chiński producent elektroniki Huawei liczy, że uda mu się złapać przyczółek na nieco wyższej półce cenowej niż podstawowy poziom rynku zdominowanego przez innego chińskiego producenta - Lenovo. Huawei ma też w planach własny sklep z aplikacjami mobilnymi i wsparcie sprzedaży online.

Siła marki Huawei na polskim rynku rośnie. Firma pochwaliła się, że według danych GfK Polonia, firmy monitorującej rynek sprzedaży telefonów komórkowych, w drugim kwartale br. miała ona 32 proc. udziałów wartościowych na rynku smartfonów w Polsce, czyli w ciągu roku zwiększyła go aż o 11 pkt proc.

Celem Huawei jest osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera rynku, którą przez lata zajmował koreański Samsung. W rynku tabletów Huawei już osiągnął u nas pozycję nr 1.

Chiński koncern na reklamę i marketing wydaje u nas rocznie ponad 200 mln zł, niewykluczone, że teraz te nakłady jeszcze wzrosną. Najbliższą większą aktywność reklamową Huawei planuje we wrześniu w związku ze wsparciem nowego modelu smartfona serii Nova 3 (cena: 1999 zł). Będzie go reklamował jako idealny telefon do social mediów - m.in. dzięki aż czterem aparatom fotograficznym.

Dla Huawei pracują reklamowo m.in.: agencje DDB & Tribal, Stor9, McCann Worldgroup, Weber Shandwick, Leomek Hatoda'a (LH) z grupy TBWA oraz dom mediowy Wavemaker. Huawei ma również drugą markę Honor, która funkcjonuje jednak niezależnie.

Maciej Burlikowski 1042 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.