AdEx: W I kwartale br. reklama online przekroczyła 1 mld zł
Znaczny wpływ na wzrost ma reklama w urządzeniach mobilnych, która wróciła do wysokiego dwucyfrowego indeksu wzrostu (33 proc.).
Znaczny wpływ na wzrost ma reklama w urządzeniach mobilnych, która wróciła do wysokiego dwucyfrowego indeksu wzrostu (33 proc.), a także komunikacja marketingowa w social mediach (40 proc.) i wideo online (33 proc.). W dużym tempie rośnie nadal reklama sprzedawana w modelu programmatic (31 proc.).
Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (50 proc. udziału), podczas gdy reklama w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią tortu reklamowego online (31 proc.), ogłoszenia prawie jedną szóstą (16 proc.), e-mail zaś - 2 proc. Utrzymały się także obserwowane dotychczas trendy w dynamice poszczególnych formatów – wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która ponownie odnotowała wskaźnik ujemny.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.