MullenLowe MediaHub: seriale TV tracą widzów

Według analizy domu mediowego widownia większości seriali telewizyjnych maleje od trzech lat.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował widownię popularnych seriali telewizyjnych według danych Nielsen Audience Measurement. Wynika z niej, że od 2015 r. ich oglądalność spadła nawet o kilkadziesiąt procent. Liderem spadku jest emitowany od 1997 r. na antenie TVP2 serial medyczny "Na sygnale", który w trzy lata stracił niemal połowę widowni. Z oglądania "Klanu" (nadawanego przez TVP1 od 21 lat) odeszło 40 proc. widzów. Jednak ostatni rok pokazuje, że "Klan" może odrobić straty – jako jeden  z nielicznych w 2018 r. seriali zwiększył swoją widownię w porównaniu z rokiem poprzednim (o 11 proc.).

- Pierwsze dwie pozycje w rankingu oglądalności seriali w grupie komercyjnej od lat niezmienne zajmują sztandarowe produkcje TVP - króluje "M jak miłość" (1,85 mln), a drugie miejsce zajmuje "Na dobre i na złe" (1,13 mln). W 2018 r. trzecie miejsce zajęła TVN-owa "Diagnoza" (0,88 mln). Jednak większość formatów traci w porównaniu z zeszłym rokiem. Spadki rzędu kilkunastu procent dotknęły np. "Na dobre i na złe" (-12 proc.), "Drugą szansę" (-10 proc.), "Ojca Mateusza" (-18 proc.) czy "Świat według Kiepskich" (-10 proc.) - komentuje Michał Bakalarczyk, telewizyjny ekspert MullenLowe MediaHub.

Maciej Burlikowski 1042 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.