IKEA wprowadza nowy katalog
Szwedzka sieć hucznie obchodzi 75. urodziny i wspiera nowy katalog kampanią.
IKEA prezentuje w katalogu swoją ofertę na przykładzie siedmiu domów: od niewielkiej kawalerki po dom wolnostojący. W poprzednich edycjach IKEA prezentowała aranżacje wnętrz w podziale na funkcje, np. sypialnię czy kuchnię. W tym roku koncepcja została zmieniona – pojawiły się aranżacje całych domów. Przestrzenie zostały zaprojektowane, uwzględniając potrzeby ludzi, którzy mogliby w nich zamieszkać i opierają się na wnioskach i obserwacjach Raportu IKEA Życie w domu. Sieć podkreśla znaczenie ludzkich relacji i bada, co powoduje konflikty. Spośród danych eksponuje m.in. fakt, że 49 proc. ludzi uważa za główną przyczynę kłótni w domu odmienne spojrzenie na kwestię bałaganu i posiadanie zbyt wielu drobiazgów. Ponieważ w wielu domach toczą się potyczki między zwolennikami minimalizmu i miłośnikami "artystycznego" nieładu, nowy katalog IKEA prezentuje pomysły na pogodzenie potrzeb wszystkich domowników.
Katalog prezentuje liczne nowości – od produktowych po materiałowe. Podziękowaniem IKEA za 75 lat wspólnego życia w domu będzie seria produktów vintage o ponadczasowym wzornictwie – seria Gratulera. Z okazji jubileuszu do asortymentu powróci kilka ikon stylu z lat 1950-1960, 1970-1980 oraz 1990-2000. Produkty będą dostępne tylko w limitowanej serii i w określonym czasie.
W sierpniu IKEA wprowadziła do asortymentu szereg nowości: produkty do przechowywania i nowe tekstylia, baterie kuchenne oszczędzające wodę czy nową kolekcję mebli i naczyń. O nastrój ma zadbać nowo zaprojektowane oświetlenie, od lamp wiszących po stołowe, a także pierwsze w historii głośniki IKEA.
Za tydzień wystartuje wielokanałowa kampania wspierająca launch katalogu oraz promocję nowej oferty. Za kreację i realizację kampanii odpowiadają Saatchi & Saatchi oraz VML.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.ikea.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.
Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.