Auris znowu będzie Corollą

Po 13 latach Toyota powróci do starej marki.

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota zdecydował, że od 2019 r. kompaktowe auta w wersji hatchback, kombi i sedan nie będą się już nazywały Auris, ale Corolla. Tym samym producent zrezygnuje z marki używanej od 2006 r., a powróci do nazwy, którą posługiwał się od lat 60.

W pierwszej połowie przyszłego roku Toyota zrezygnuje z nazwy Auris, obecnej do tej pory m.in. w Europie.

Nowe Corolle będą wyposażone w napęd hybrydowy.

Toyota to drugi, po koncernie Volkswagen z markami VW, Skoda, Seat i Audi, sprzedawca samochodów na polskim rynku - w ub.r. sprzedała 50,7 tys. samochodów (była najchętniej wybieraną marką przez klientów indywidualnych), a w I połowie br. - 29,3 tys. (wzrost o 7 proc.; dane: Samar). Modeli Auris sprzedało się w I poł. br. 5,95 tys. szt., (spadek o 5 proc. r./r.). Modele Toyoty Corolli wciąż były produkowane, ale wyłącznie jako sedany - w I poł. br. sprzedało się ich 4,1 tys. szt. (wzrost o 26 proc. r./r.).

Maciej Burlikowski 1138 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.