Coca-Cola kupi Costa Coffee

Gigant napojowy zwraca się w kierunku segmentu gorących napojów.

Coca-Cola poinformowała o planach zakupu sieci Costa - chce w ten sposób zmienić charakter swojego biznesu, zmodyfikować go i wzmocnić. Globalnie sprzedaż napojów gazowanych i słodzonych nadal spada.

Szacowana wartość transakcji to 3,9 mld funtów. Właścicielem sieci Costa jest Whitbread. Dotychczasowy właściciel sieci kawowej skupi się teraz na działalności Premier Inn, którą prowadzi w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Whitbread jest właścicielem Costy od 1995 r., kiedy to kupiła ją za 19 milionów funtów. Od tego czasu biznes urósł z 39 placówek do ponad 2400 kawiarni w Wielkiej Brytanii i 1400 na 31 rynkach zagranicznych. Obsługuje również prawie 8300 maszyn vendingowych na całym świecie.
Stratedzy przewidują, że Coca-Cola użyje nazwy Costa, aby stworzyć nową linię napojów: gotowych do picia zimnych kaw.

Przejęcie Costy dostarczy Coca-Coli potężnego oręża: know-how o rynku kawowym, wiedzy o łańcuchu dostaw, logistyce, punktach sprzedaży i dystrybucji. Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów, w którym Coca-Cola nie ma swojej globalnej marki.

Sieć kawiarniana Costa Coffee jest najsilniejsza siecią kawiarnianą w Polsce i niedawno ogłosiła szczegóły nowej strategii. Na Lotnisku Chopina marka wystartowała z nowym formatem gastronomicznym stworzonym z myślą o podróżujących.

Katarzyna Woźniak 403 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.