Pepsi zapowiada wielkie inwestycje w opakowania poddające się recyklingowi

PepsiCo chce do 2030 r. zwiększyć do 50 proc. udział materiału pochodzącego z recyklingu we wszystkich butelkach produkowanych na terenie Unii Europejskiej.

Firma PepsiCo poinformowała o długofalowym przedsięwzięciu ekologicznym. Firma określiła cel, w ramach którego udział materiału pochodzącego z recyklingu (rPET) we wszystkich butelkach produkowanych przez firmę na terenie Unii Europejskiej wyniesie 50 proc. do 2030 r. Do 2025 r. PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45 proc. Tym samym PepsiCo ponadtrzykrotnie zwiększy w swoich opakowaniach ilość obecnie stosowanego materiału pochodzącego z recyklingu, co ma odpowiadać ilości ponad 50 tys. ton rPET.

Deklaracja PepsiCo ma być odpowiedzią na kampanię Komisji Europejskiej dotyczącą dobrowolnego zobowiązania w zakresie przetwarzania plastiku, której celem jest, aby do 2025 r. na rynku europejskim do produkcji nowych opakowań użytych zostało 10 mln ton materiału pochodzącego z recyklingu. Cel PepsiCo dotyczy wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej w 2025 r. i wszystkich marek napojowych oferowanych w opakowaniach PET (w tym Pepsi, Pepsi Max, 7Up, Tropicana oraz Naked).

Cel dotyczy zakładów własnych firmy produkujących napoje oraz partnerów franczyzowych.   
Określony dziś cel nawiązuje do globalnej strategii PepsiCo "Działanie ze świadomością celu” ("Performance with Purpose"), która zakłada, że do 2025 r. wszystkie rodzaje opakowań zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający pełną możliwość ich ponownego przetworzenia, kompostowania lub biodegradacji, a także zmniejszenia ich śladu węglowego. PepsiCo szacuje, że już teraz 90 proc. wszystkich jej opakowań napojowych na świecie nadaje się do ponownego przetworzenia.
Firma kontynuuje współpracę z licznymi podmiotami w procesie zwiększania odnawialności opakowań plastikowych, m.in. poprzez członkostwo w New Plastics Economy – trzyletniej inicjatywie prowadzonej przez Fundację Ellen MacArthur, której celem jest stworzenie funkcjonalnego systemu recyklingu opakowań plastikowych.  

W Polsce PepsiCo współpracuje z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań SA, która rozpoczęła w tym roku realizację pionierskiego programu pod nazwą "Działaj z imPETem”, zainicjowanego przez cztery wiodące podmioty (Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., Nestlé Polska SA Oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój SA), oferujące na rynku produkty spożywcze (wody i napoje) w butelkach PET. Celem przedsięwzięcia jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w Polsce.

Katarzyna Woźniak 366 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.