Lavazza odrestaurowuje kawiarnię z "Cinema Paradiso"

Podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji marka kawy przygotowała niespodziankę dla miłośników kina.

Marka kawy Lavazza podkreśla swoje zamiłowanie do kultury podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji. Zdecydowała się ponownie otworzyć odrestaurowane Caffè Paradiso w pobliżu wejścia do ogrodów Bienalle.

Caffè Paradiso to miejsce o niezwykłej historii, odwiedzane swego czasu przez takie znakomitości, jak Rodin, Klimt, Kandinsky, Picasso, czy Warhol. Aby przywrócić dawny blask kawiarni, Lavazza zwróciła się o pomoc do Cino Zucchiego, architekta, który zaprojektował kompleks Nuvola w Turynie, oraz artystki i projektantki Eleny Salmistraro.

To niejedyny dowód na związki marki z kulturą. Lavazza od 2015 r. współpracuje z Muzeum Fondazione Musei Civici, które nadzoruje i zarządza takimi instytucjami jak Palazzo Ducale i Museo Correr, a od 2016 r. jest również patronem instytucjonalnym kolekcji Peggy Guggenheim.

Pasja Lavazzy do sztuki i kultury sięga drugiej połowy ubiegłego wieku, kiedy to w 1965 r. firma zadebiutowała w telewizji w spocie reklamowym programu Carosello z serią opowiadań o swoich produktach, które odzwierciedlały boom gospodarczy kraju. Owocem współpracy Lavazzy z włoskim geniuszem reklamowym Armando Testą była kampania reklamowa z udziałem Caballero i Carmencity, dwóch surrealistycznych i komicznych postaci usytuowanych w przypominającej western rzeczywistości, które stały się ikonami dla włoskiej publiczności.

Lavazza nadal utrzymuje wiodącą pozycję w mediach dzięki kampaniom reklamowym z udziałem aktorów o międzynarodowej renomie. W 1995 r. firma zmieniła swoją reklamową narrację i przeniosła akcję do nieba. Ta kreacja trwa do dzisiaj, angażuje wielu włoskich komików, w tym Maurizio Crozza, którego można zobaczyć w najnowszej reklamie Lavazzy. W tym samym roku rozpoczęła się pierwsza międzynarodowa kampania telewizyjna marki, która miała na celu promocję "włoskości" firmy.

Katarzyna Woźniak 405 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.