British Airways kolejną ofiarą ataku hackerów

Szacuje się, że hackerzy przechwycili dane z ok. 380 tys. transakcji w okresie między 21 sierpnia a 5 września br.

Wykradzione zostały dane osobowe i płatnicze klientów British Airways, którzy w ciągu tych dwóch tygodni dokonywali rezerwacji lotów na stronie internetowej Ba.com lub poprzez aplikację mobilną. Linie lotnicze obarczyły winą za atak "wyrafinowaną" grupę cyberprzestępców, ale nie podały bliższych szczegółów. Wiadomo, że wyciekły takie dane jak adresy e-mail oraz numery kart kredytowych, ich daty ważności i trzycyfrowe kody CVC potrzebne do autoryzacji płatności online. Według informacji opublikowanej na stronie BA przestępcy nie uzyskali natomiast dostępu do danych z paszportów ani informacji o rezerwowanych lotach. Firma zapewniła, że sytuacja została opanowana i żaden pasażer nie powinien mieć kłopotów z odbyciem lotu. Wszelkie straty finansowe poniesione przez klientów bezpośrednio w związku z tym cyberatakiem mają zostać wyrównane.

Ofiarą podobnego cyberataku skutkującego wyciekiem danych osobowych padła w lipcu br. firma Timehop (sprawa dotyczyła 21 mln kont użytkowników). Wcześniej, w czerwcu br. zaatakowano firmy Reddit (nieujawnione dane o liczbie poszkodowanych) i MyHeritage (92 mln kont użytkowników).

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.