Zmiana BZ WBK na Santander nie przyniesie rewolucji w komunikacji marki

Komunikacja nowego brandu pozostaje mocno osadzona w dotychczasowych relacjach.

Dawny Bank Zachodni WBK, trzeci największy bank w kraju, który od ubiegłego piątku nazywa się już Santander Bank Polska, zmianę marki zaplanował nie jako rewolucję, lecz ewolucję dotychczasowego sposobu komunikacji. Stara marka całkowicie znika, pojawia się nowe logo, barwy korporacyjne, tożsame z hiszpańskim właścicielem, ale już np. claim: "Bank jaki chcesz" pozostaje bez zmian. Twarzą reklamową banku pozostanie aktor Łukasz Nowicki.

Rebranding będzie intensywnie wspierany w mediach. Kampania telewizyjna obejmuje dwa spoty wizerunkowe, uzupełniane komunikacją produktową promującą nową ofertę Santander Bank Polska. Reklamy ukażą się także w prasie, internecie, kinach oraz na nośnikach outdoorowych. Start oficjalnej komunikacji poprzedziły działania teaserowe. Kreacje zapowiadające zmianę identyfikacji wizualnej banku pojawiły się już na nośnikach OOH.

Nie zmieni się także rozłożenie akcentów w komunikacji - bank nastawia się na przekaz eksponujący emocje, co zapoczątkował wraz z poprzednią zmianą platformy komunikacyjnej we wrześniu rok temu.

Za strategię komunikacji oraz kreację we wszystkich kanałach odpowiadają agencje Red8 Advertising i Red8 Digital (Dentsu Aegis Network). Produkcję powierzono Propeller Film. Reżyserem spotów jest Marek Dawid. W reklamie wykorzystano utwór duetu Smilik/Kev Fox zatytułowany "All The Saints", pochodzący z ich najnowszego minialbumu, którego oficjalna premiera przewidziana na 28 września 2018 r. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom.

Michał Gajewski, prezes banku, potwierdza, że szacowany koszt rebrandingu wyniesie 60-70 mln zł, w rozliczeniu na dwa lata, choć gros nakładów bank poniesie w bieżącym roku.

Dawny BZ WBK to trzeci, po PKO BP i Pekao SA, bank w Polsce. Ma ok. 570 placówek w kraju i obsługuje ponad 4,4 mln klientów (6,5 mln razem z Santander Consumer Bankiem). Połączenie Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego nastąpiło w 2001 r.

Santander to hiszpańska grupa bankowa, która jest większościowym akcjonariuszem polskiego banku od 2011 r.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.