Gazeta.pl w nowej szacie

Strona ma się szybciej ładować i być atrakcyjniejsza dla reklamodawców.

Strona główna Gazeta.pl ruszyła w odświeżonej szacie. Nowy wygląd strony głównej Gazeta.pl oraz zastosowane rozwiązania były sprawdzane od jesieni ub.r. i poddawane ocenom użytkowników portalu w trzech turach testów. Zmiany objęły nie tylko pełną wersję strony WWW, ale także wersję mobilną, której wygląd jest teraz spójny z wersją desktopową – strony przeglądane na różnych urządzeniach mają taką samą typografię, kolorystykę i ikony.

– Nowa strona to nie rewolucja, ale ewolucja – postawiliśmy na zwiększenie szybkości ładowania strony oraz uporządkowanie treści i formatów reklamowych z myślą o potrzebach reklamodawców – mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający portalu. 

Na nowej stronie ma być więcej miejsca na treści. Uporządkowano jej układ graficzny, upraszczając strukturę poszczególnych obszarów i wprowadzając wyraźniejszy podział na sekcje tematyczne, które zyskały nagłówki oznaczone różnymi kolorami. Zmiany wpłynęły na szybkość ładowania strony – w zależności od urządzenia nowa strona ładuje się nawet do 56 proc. szybciej niż poprzednia.

Gazeta.pl ma być teraz także bardziej atrakcyjna dla klientów reklamowych – w uporządkowanej siatce reklamowej jest 17 przestrzeni na materiały promocyjne, które wpisywać się mają w layout strony, zachowując wysokie wskaźniki interesujące klientów portalu i nie przeszkadzając użytkownikom w wygodnym przeglądaniu treści. Zwiększyć się miały także możliwości prezentacji partnerskich materiałów reklamowych oraz treści content-to-commerce.

Projekt nowej strony głównej Gazeta.pl został opracowany przez zespół designu Gazeta.pl kierowany przez Renatę Machałę.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.