68 nominacji w SAR Effie Awards
Najwięcej nominacji otrzymała agencja mediowa - Wavemaker.
Najwięcej, bo aż po 6 nominacji przyznano w trzech kategoriach: retail/kanały sprzedaży, long term marketing excellence oraz positive change – edukacja społeczna i pro bono.
Pod względem liczby nominacji liderem są agencje mediowe: Wavemaker (12), Mediacom i Starcom (po 7) oraz Value Media (4). A wśród agencji: Saatchi & Saatchi IS (7), Ogilvy (5) oraz DDB & Tribal, Grey Group Poland, Performance Media, Publicis Worldwide Polska (po 4). Ze strony klientów najwięcej nominacji otrzymali: IKEA (5), Grupa Maspex, ING Bank Śląski, L'Oréal Polska, Nestlé Polska i Philips (po 3) oraz Fundacja WOŚP, Grupa Żywiec, Huawei, Orange Polska, Prudential, USP Zdrowie (po 2).
Kampanie zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu oceniało ponadstuosobowe jury pod przewodnictwem Tomasza Lisewskiego, global head of brand, communications & digital and market w firmie Philips International.
Zwycięskie kampanie poznamy podczas gali 29 października.