Prawie 1200 prac z 28 krajów walczy o nagrody Golden Drum 2018

Największą liczbę zgłoszeń wysłano z Rumunii i Rosji.

Prawie 1200 prac z 28 krajów będzie walczyć o nagrody Golden Drum 2018. Największą liczbę zgłoszeń wysłano z Rumunii - 188 (to aż o 165 proc. więcej niż w ub.r.) i Rosji - 149 zgłoszeń. Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600 proc. w porównaniu z 2017 r.). Do listy krajów biorących udział w konkursie dołączyły Hiszpania i Portugalia.

W tym roku 196 agencji będzie walczyć o Golden Rose Award, 28 agencji sieciowych o Golden Net Award, a 103 niezależne agencje o Golden Dragon Award. Najwięcej zgłoszeń w sekcji What jest w grupach: Reach (13,25 proc.), Craft (12,45 proc.) i  Film (8,94 proc.), a w sekcji Why w kategorii Social good (9,54 proc.), Entertainment (6,43 proc.) i Activation (5,93 proc.).

Do konkursu Young Drummers zgłoszono 172 plakaty młodych twórców.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów, więc jury będzie miało trudne zadanie - mówi Mojca Briščik,  prezes Golden Drum.

Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez dwa składy jurorskie. Przewodniczącym jury sekcji What jest Dushan Drakalski, chief creative officer Europe Ray Productions, a obradami jury sekcji Why pokieruje Adrian Botan, global executive creative director z McCann Worldgroup. Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, creative director w INGO Stockholm.

Jubileuszowy 25. Festiwal Golden Drum odbędzie się w dniach 17-19 października w Portorožu. Listę finalistów poznamy 17 października 2018, a zwycięzców − podczas uroczystości wręczenia Golden Drum Grand Award - 19 października.

"Media & Marketing Polska" jest patronem medialnym wydarzenia. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.